Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Шампионска победа за Фетел, Ред Бул шампион при конструкторите

Шампионска победа за Фетел, Ред Бул шампион при конструкторите

57
0
2011,Гран при на Корея,Себастиан Фетел

Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул постигна десета победа за сезона след като се наложи в Гран при на Южна Корея. Изключителна битка се разрази за второто място, където след няколко размени на местата Люис Хамилтън с Макларън успя да се наложи над Марк Уебър. Все пак утешаващото за Уебър бе, че позицията му осигури титлата при конструкторите за екипа на Ред Бул. Четвърти и пети останаха Дженсън Бътън от екипа на Макларън и Фернандо Алонсо с Ферари. В точките влязоха още Фелипе Маса (Ферари), Хайме Алгерсуари (Торо Росо), Нико Розберг (Мерцедес), Себастиен Буеми (Торо Росо) и Пол ди Реста (Сахара Форс Индия).

На страрта на надпреварата Люис Хамилтън успя да запази първата си позиция. Себастиян Фетел обаче го изпревари още в първата обиколка и от този момент до края на състезанието не остана съмнение за това, кой ще спечели състезанието. С три спирания в бокса германецът контролираше събитията през цялата надпревара и в нито един момент водачеството му не бе застрашено.

Зад водачът пък вреше и кипеше. Пилотите на Ферари направиха отличен старт, а големият губещ в първата обиколка бе победителят от Япония, Дженсън Бътън. Няколкото капки дъжд изиграха неприятна шега на британеца и от трета той се озова на шеста позиция след края на първата обиколка, изпреварен от Уебър, Маса и Алонсо. Розберг, Ди Реста, Петров и Шумахер пък затваряха топ десет.

Бътън и Розберг бързо настигнаха двата болида на Ферари, но при невъзможността да ги изпреварят избраха първи от челото да влязат в бокса. Това стана в 14-ия тур, когато двамата пилоти едновременно спряха за смяна на гуми. Механиците на Мерцедес се оказаха по-бързи от колегите си от Макларън. Това позволи на Розберг, заложил на по-твърдата смес за разлика от Дженсън, да спечели позиция срещу съперника си, но на самото излизане от бокса Бътън атакува и изпревари своя конкурент. Битката обаче не спря до тук. На спирането за трети завой Розберг отново успя да измести пилота на Макларън с позиция, но последвалата контра от страна на англичанина отново се увенча с успех. След като гумите на двете коли бързо достигнаха работните си температури се видя, че колата на Макларън превъзхожда значително тази на Мерцедес и Бътън бързо се откъсна напред.

Уебър, Маса, Петров и Шумахер посетиха бокса обиколка по-късно, а в 16-ия тур за смяна на гуми влязоха Хамилтън и Алонсо. Едва в 17-ата обиколка в питлейна влезе и Фетел, който отново заложи на супер меките гуми, въпреки че в събота бе спестен нарочно комплект от меките.

Уебър успя при спирането си в бокса задържи позицията си, но не такъв бе случая с Маса и Алонсо. Маса се оказа зад Бътън и Розберг на шеста позиция, а Алонсо бе едва девети, зад Шумахер и Петров. Испанецът се хвърли в атака и именно неговата атака предизвика излизането на кола за сигурност на пистата. Пилотът на Ферари атакува Петров на спирането за трети завой и в желанието си да спре максимално късно, руснакът торпилира влезлия вече в завоя Михаел Шумахер. Задната част на болида на 7-кратния световен шампион бе разрушена, а предната на Рено-то на руския пилот остана без предно крило. Алонсо необезпокоявано заобиколи двете коли през зоната за сигурност и се хвърли да настигне Маса. А това не му отне много време, защото излязлата на пистата кола за сигурност стопи разликите. Петров все пак успя да стигне до бокса, но бе установено, че повреди има и по предното му окачване.

В 21-ата обиколка състезанието бе подновено, като при рестарта резмени на позиции нямаше. Фетел отново поведе, следван от Хамилтън, Бътън, Розберг, Маса, Алонсо, Алгерсуари и Ди Реста.

Пилотите на Ферари се хвърлиха в атаки. В 27-ия тур добре защитаващия се до този момент Розберг бе с явно износени гуми и не успя да спре навреме за трети завой, от което веднага се възползваха, както Маса, така и Алонсо.

В 33-ата обиколка Хамилтън и Уебър влязоха за нова смяна на гуми, като подреждането им се запази и след като се върнаха на трасето. В 35-ия тур ги последваха Фетел, Бътън и Маса, а Алонсо направи това три обиколки по-късно, което му позволи да излезе пред съотборника си.

Все пак изоставането на Алонсо от първите четирима бе сериозно. С няколко поредни бързи обиколки обаче той успя да се приближи до триото Хамилтън, Уебър, Бътън. Хамилтън явно изпитваше трудности заради нестабилност на предната ос и бавеше колите зад него, които обаче се сблъскаха с невъзможността да го изпреварят.

Фетел бързо натрупа преднина от повече от десет секунди пред Хамилтън. Марк Уебър пък бе много близо до това да изпревари съперника си, но с отлична защита пилотът на Макларън се защити, въпреки че в поредица от завои колите на двамата бяха гума до гума в един зашеметяващ двубой.

Все пак в 49-ата обиколка Уебър успя да изпревари Хамилтън при спирането си за първи завой. Англичанинът обаче контраатакува на обратната права и благодарение на DRS успя да си върне втората позиция.

И докато местата на първите шестима останаха непроменени до края, Алгерсуари успя да изпревари Нико Розберг в последната обиколка и да даде сериозна заявка за желанието си да остане пилот на Торо Росо.