През 2009 г. във VW са изработили уникален Golf VI VR6 Turbo, известен вътрешно като „Кафявата мечка“. Наскоро шефът на марката Томас Шефер го закара на тестовия стенд в Хале 77 в Дортмунд.
Volkswagen никога не е продавал Golf VI с шестцилиндров двигател. Спортната версия R е с четирицилиндров турбомотор. Независимо от това през 2009 г. инженерите на марката са конструирали Golf VI с много специален двигател VR6. Мощността му била значително увеличена благодарение на турбокомпресора, монтиран от Rothe Motorsport. 19-цолови джанти от Lamborghini са най-забележителната черта от екстериора на спортиста с две врати. Иначе дори изпускателната система е останала незабележима – изпод задната престилка наднича само една двойна ауспухова тръба.
Тунингован Golf със собствено прозвище
С лаковото си покритие в тъмнокафяв металик, кожените седалки и тапицерията от алкантара суперспортният Golf изглежда много стилно отвътре. Арматурното табло е покрито с кожа и обточено със светлокафяви шевове. Класическият интериор контрастира с грубата сила под капака. Там Rothe Motorsport са инсталирали турбокомпресор Garrett GT35 и изработен от тях междинен охладител. Цилиндровата глава на двигателя със степен на сгъстяване 8,5:1 е обработена механично. Коляновият вал е прецизно балансиран, а разпределителните валове са от специализираната фирма за двигатели Schrick. От Rothe са адаптирали инжекторите и изпускателните клапани, както и подаването на въздух. Изпускателната система с диаметър 89 мм е изработена от неръждаема стомана. Кафяв и мощен – прякорът „Кафявата мечка“ идва от само себе си.
С големия шеф на изпитателния стенд
С този специален Golf, който вече е част от колекцията VW Classic, членът на борда на директорите и шеф на марката Томас Шефер отиде до изпитателния стенд в Хале 77 на Марко Дегенхарт в Дортмунд. Дегенхарт е известен с видеоклиповете си за класически и ретро автомобили. В петък той предлага тестови изпитания на стенд за автомобили на възраст поне 20 години. Тези тестове биват заснемани и публикувани в YouTube. За Шефер и уникалния Golf Turbo VR6 Дегенхарт прави изключение от правилото за възрастта, качва автомобила на стенда и изпълнява един тестов цикъл.
Томас Шефер е оптимистично настроен преди изпитателната процедура: „Усеща се като много мощен“. Между другото разказва на Дегенхарт какъв е бил първият му автомобил: Opel Ascona 1.3 в синьо. След кафявото Ritmo, което последвало популярния Opel, роденият в Марбург водач карал Golf II. Шефер започва кариерата си с двойна учебна програма в Daimler AG. Във видеото Шефер обяснява, че решението му да премине във Volkswagen Group през 2012 г. е било „решение на сърцето“.
На тестовия стенд Дегенхарт установява мощност от 455 к.с. и 531 нютонметра въртящ момент. „Върви доста добре“, констатира специалистът по време на тестовото шофиране. Не се и съмняваме – при толкова коне под капака…