Начало Автомобилни новини Шефът на марката VW докара за проверка Golf с 455 к.с.

Шефът на марката VW докара за проверка Golf с 455 к.с.

2210
0
Томас Шефер с Golf VI VR6 Turbo

През 2009 г. във VW са изработили уникален Golf VI VR6 Turbo, известен вътрешно като „Кафявата мечка“. Наскоро шефът на марката Томас Шефер го закара на тестовия стенд в Хале 77 в Дортмунд.

Volkswagen никога не е продавал Golf VI с шестцилиндров двигател. Спортната версия R е с четирицилиндров турбомотор. Независимо от това през 2009 г. инженерите на марката са конструирали Golf VI с много специален двигател VR6. Мощността му била значително увеличена благодарение на турбокомпресора, монтиран от Rothe Motorsport. 19-цолови джанти от Lamborghini са най-забележителната черта от екстериора на спортиста с две врати. Иначе дори изпускателната система е останала незабележима – изпод задната престилка наднича само една двойна ауспухова тръба.

Тунингован Golf със собствено прозвище

С лаковото си покритие в тъмнокафяв металик, кожените седалки и тапицерията от алкантара суперспортният Golf изглежда много стилно отвътре. Арматурното табло е покрито с кожа и обточено със светлокафяви шевове. Класическият интериор контрастира с грубата сила под капака. Там Rothe Motorsport са инсталирали турбокомпресор Garrett GT35 и изработен от тях междинен охладител. Цилиндровата глава на двигателя със степен на сгъстяване 8,5:1 е обработена механично. Коляновият вал е прецизно балансиран, а разпределителните валове са от специализираната фирма за двигатели Schrick. От Rothe са адаптирали инжекторите и изпускателните клапани, както и подаването на въздух. Изпускателната система с диаметър 89 мм е изработена от неръждаема стомана. Кафяв и мощен – прякорът „Кафявата мечка“ идва от само себе си.

С големия шеф на изпитателния стенд

С този специален Golf, който вече е част от колекцията VW Classic, членът на борда на директорите и шеф на марката Томас Шефер отиде до изпитателния стенд в Хале 77 на Марко Дегенхарт в Дортмунд. Дегенхарт е известен с видеоклиповете си за класически и ретро автомобили. В петък той предлага тестови изпитания на стенд за автомобили на възраст поне 20 години. Тези тестове биват заснемани и публикувани в YouTube. За Шефер и уникалния Golf Turbo VR6 Дегенхарт прави изключение от правилото за възрастта, качва автомобила на стенда и изпълнява един тестов цикъл.

Томас Шефер е оптимистично настроен преди изпитателната процедура: „Усеща се като много мощен“. Между другото разказва на Дегенхарт какъв е бил първият му автомобил: Opel Ascona 1.3 в синьо. След кафявото Ritmo, което последвало популярния Opel, роденият в Марбург водач карал Golf II. Шефер започва кариерата си с двойна учебна програма в Daimler AG. Във видеото Шефер обяснява, че решението му да премине във Volkswagen Group през 2012 г. е било „решение на сърцето“.

На тестовия стенд Дегенхарт установява мощност от 455 к.с. и 531 нютонметра въртящ момент. „Върви доста добре“, констатира специалистът по време на тестовото шофиране. Не се и съмняваме – при толкова коне под капака…