Shell България стартира „Мисия Икономично шофиране”. Това е първата онлайн програма за обучение по икономично шофиране в България.
Участниците могат да се включат в серия образователни онлайн игри, достъпни на адрес www.shell.bg/targetonemillion, които ще им помогнат да подобрят знанията си и да придобият нови умения по икономично шофиране. Онлайн програмата е част от международната кампания на Shell „Target One Million”, която цели да обучи един милион шофьори в света как да пестят гориво.
За участие е необходима регистрация на уебсайта. Всеки, регистрирал се от 19 ноември до 23 декември 2012 г. участва и в жребий за ваучер за гориво. Всяка седмица до 23 декември ще се теглят 7 ваучера на стойност 50 лв.
Платформата се състои от три интерактивни игри.
Първата от тях е „Предизвикателството на Shell FuelSave” и приканва потребителите да управляват виртуална кола, поддържайки възможно най-нисък разход на гориво. Потребителят, който постигне най-висок резултат в играта за България до 23 декември, ще спечели и ваучер за гориво на стойност 1000 лв. Втората игра е наречена „Багажник”: играчите да проверят своя виртуален багажник и да премахнат ненужните вещи, които оказват влияние върху разхода на гориво. Третата – „Резервоар” – проверява основните им познания по икономично шофиране. Всяка от игрите може да бъде споделяна в социалните мрежи, включително Facebook, като през следващите месеци ще бъдат пуснати допълнителни игри за регистрираните потребители.
Глобалната кампания „Мисия Икономично шофиране” е най-новата инициатива на Shell, продължаваща дългогодишните усилия на компанията да предоставя по-ефективни продукти като Shell FuelSave 95 и Shell FuelSave Diesel и да насърчава икономичното шофиране. Предишните образователни инициативи на компанията включват обявяването на „Най-находчивите икономични шофьори“ за Европа и Азия през 2010 г. и поставянето на Световен рекорд на Гинес за „Най-масов урок по икономично шофиране“ в Световния ден на Shell FuelSave през октомври 2011 г.
”Мисия Икономично шофиране” стартира за пръв път през май 2012 г. в Холандия и Дания и се провежда в страни, в които са въведени горивата Shell FuelSave като Чехия, Дания, Германия, Гърция, Хонконг, Малайзия, Холандия, Норвегия, Филипините, Полша, Сингапур, Словакия, Тайланд, Турция и Великобритания. В допълнение към онлайн игрите, в тези държави ще се проведат и други инициативи, насърчаващи пестенето на гориво, включително предизвикателства по икономично шофиране, пунктове за регистрация, обучения, с участието на известни личности – посланици на горивата.