Инцидентът между пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън във втората обиколка на Гран при на Белгия не бе разследван от стюардите на ФИА. Представителите на световната федерация обаче, могат да се върнат към случая – на Монца в началото на септември – вследствие на изявления, направени от състезателите след тийм брифинга им на Спа.
Подобна възможност не е изключена, ако стюардите на ФИА решат, че има нови обстоятелства относно случая. Подобно нещо стана след инцидента между Фелипе Маса (Уилямс) и Серхио Перес (Форс Индия) в Канада. Двамата бяха изслушани от стюардите в Австрия, бяха представени допълнителни доказателства – телеметрия и данни. В крайна сметка наказанието на Перес остана, но ситуацията бе разгледана наново.
През 2009 г. коментар на Хамилтън след Гран при на Австралия предизвика подобен случай. Тогава Ярно Трули го изпревари при сейфти кар на пистата, но английският пилот заяви след финала, че му е било казано да пусне италианеца. След това изявлението му се промени при изслушването пред стюардите, които взеха решение въз основа на видео записи, но без да разполагат с радио комуникацията между Хамилтън и тогавашния му тим Макларън. След като казаното от англичанина пред медии бе разпространено и заради едно изречение на тогавашния спортен директор на Мерцедес Норберт Хауг в пресрилийса след първия старт, от ФИА върнаха случая за разглеждане и резултатът бе дисквалификация за Люис и отбора от надпреварата в Австралия.
В ситуацията от Спа повод за такова действие може да стане изявлението на Хамилтън за това, че съотборникът му на практика си признал, че умишлено не е избегнал удара. Изпълнителният директор (бизнес) на Мерцедес Тото Волф побърза да опровергае казаното. Той бе категоричен, че инцидентът в никакъв случай не е нарочен.
Дерек Уоруик ще е стюард на Монца за уикенда на Гран при на Италия, но той не бе категоричен дали ФИА би инициирала разследване.
– Според мен Нико се опита да заяви, че му е писнало от твърдото каране на Хамилтън – от Бахрейн и пак в Будапеща, както и че няма да се предава. Глупавото от негова страна бе, че го стори във втората обиколка на състезание. Това е неприемливо. Не може съотборници да се вадят един друг от надпревара. Съгласен съм с Тото Волф, напълно неприемливо е. Що се отнася до разследване, то е трудно да се каже какво ще последва. В края на миналия сезон пилотите поискаха стюардите да са по-постоянни, така че наложихме повече наказания за различни инциденти. След това преди около три старта стюардите бяха помолени от ФИА да намалят натиска, да позволят на момчетата да оправят нещата на пистата и всъщност това се случва в момента. Не можеш да угодиш на състезателите. Според мен в случая говорим за вътрешен проблем, не такъв за ФИА или стюардите. Те (отборът – б.р.) трябва някак да предупредят Розберг и да направят така, че двамата с Хамилтън да не се удрят. В същото време от началото на сезона повтаряха, че ще ги оставят да се състезават, а това води до огромни проблеми – трябва да са очаквали станалото в неделя – обясни Уоруик пред ВВС.