През днешния ден се появиха слухове, че Хонда все пак ще склони да снабдява отбора на Ред Бул след среща между тим шефа Кристиян Хорнер и спортния директор на японците Ясухиса Араи в хотел в Остин. Решението обаче не е само на Хонда, след като Макларън се радва на статута на ексклузивен партньор.
На днешната пресконференция на тим шефовете Хорнер определи шансовете за подобен вариант като „25%, също толкова колкото имаме с Ферари, Мерцедес и Рено“. Подобно изказване идва да покаже, че на срещата вероятно не е отбелязан особен напредък. А времето притиска отбора, а Диди Матешиц иска скорошно решение, което да позволи на екипа му да бъде конкурентоспособен и през следващата година. В противен случай е напълно възможно австриецът да изтегли и двата си отбора от Формула 1.
Подобен сценарий е желан от малцина, а последният който иска подобно нещо е Кристиян Хорнер, който през този уикенд ще запише своето състезание номер 200 като тим шеф на Ред Бул.
„Като погледна назад може да бъда доволен – спечелили сме 25% от състезанията през този период, имаме повече от 100 подиума, четири шампионски титли при конструкторите и толкова при пилотите – определено бе успешна ера за Ред Бул“, обясни Хорнер. „Моята цел е ясна – искам да задържа сегашното статукво, въпреки че последното решение е в ръцете на Дитрих. Той е сериозен фен, защото иначе никога не би дал такъв бюджет на отбора, който е необходим, за да сме конкурентоспособни. Той не винаги е бил собственик, като преди това бе спонсор и съсобственик в Заубер. Той подкрепи огромен брой състезатели и чрез Ред Бул показа своята визия за спорта.“
Освен фен обаче Матешиц е и бизнесмен, и е готов да спре финансирането на нерентабилни проекти. При евентуалното му излизане от Формула 1 или спортът ще осиротее с два отбора или е възможно те да бъдат продадени или поети от някой друг. Говори се, че е възможно Хорнер да поеме Ред Бул подобно на Рос Браун, който през 2009 г. пое екипа от Бракли след оттеглянето на Хонда.
Тогава сделката на Браун се оказа изключителна успешна. Още в първата си година неговият отбор спечели титлата, а в последствие продаде закупения от него тим за символичната цена от един паунд на Мерцедес с 100 000 000-кратна печалба.
„Не смятам, че към сегашния момент може да има дискусии около собствеността на нашия отбор“, заяви Хорнер, който не иска да мисли за подобна възможност. Той е съсобственик в отбора на Арден, който се състезава със сериозен успех в малките формули и това би могло да бъде и името на един нов воден от него екип.
„В момента съм съсредоточен изцяло върху намирането на решение за сегашната ситуация, за да може да се радваме на следващата година и на близкото бъдеще.“