След последното състезание на пистата Спа в Белгия се получи известно напрежение между отбора на Ред Бул и Пирели. Италианският производител на гуми обвини екипа, че не се е съобразил с препоръчания ъгъл на гумите и това е довело до тяхното бързо износване и дори нараняване. И в действителност още след квалификацията гумите на Фетел и Уебър бяха в доста лошо състояние. И заради правилата на затворения парк в отбора се обмисляше стартирането на двата автомобила от питлейна, за да може през нощта да се промени ъгъла на предните гуми.
Заради лошите климатични условия по време на свободните тренировки, тимовете нямаха почти никаква възможност да тестват сухите гуми и в крайна сметка трябваше да „стрелят“ в тъмното. И не навсякъде този риск се оправда. От Ред Бул не останаха длъжни на обвиненията, че са поели прекалено голям риск с гумите. Според дизайнера на отбора Ейдриян Нюй, екипът е прекрачил предписаните гранични стойности с по-малко от милиметър.
„Ако знаехме, че по този начин рискуваме здравето на пилотите си, никога не бихме го направили.“
Но неочакваните проблеми на екипите в Белгия може би загатват за структурен проблем на гумите на италианския производител. А това означава, че на Монца също е много възможно да наблюдаваме подобна картина. Защото трасето намиращо се в кралския парк е последната високоскоростна писта в календара на Формула 1. А високите скорости винаги са били предизвикателство за гумите.
След състезанието на Спа от Пирели веднага реагираха. Граничните стойности, които по принцип са на точно 4 градуса, сега са уточнени между 3,5 и 4 градуса.
Причината е, че колкото по-малко е легнала гумата, толкова по-голяма площ поема натоварването. Италианци обаче подчертават, че в Белгия риск за пилотите не е имало.
И след като от Ред Бул признаха, че леко са прекрачили предписаните стойности, от Макларън обявиха, че никога не биха направили подобно нещо. Въпреки това, гумите на Хамилтън и Бътън също бяха сериозно износени и явно наклона е бил на предела.
„Ние ще работим заедно с Пирели, за да подобрим представянето им, спазвайки техните препоръки“, обясни шеф инженерът на Макларън, Фил Прю. От екипа са реагирали веднага на поправката в предписаните максимални стойности.
„Направихме някои промени, продиктувани от новите гранични стойности. Намерихме решение, което почти няма отражение върху времето на обиколка. Така че смятаме да сме подготвени за Монца. В петък ще държим близък контакт с Пирели, за да разберем по-добре поведението на гумите и на колата“, завършва Прю.
Дали тези по-ниски стойности ще са проблем за Ред Бул ще разберем едва след първите свободни тренировки.