Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ще страда ли Ферари от влизането на турбо двигателите?

Ще страда ли Ферари от влизането на турбо двигателите?

45
0
Стефано Доменикали

През 2014 г. влиза в сила новият регламент за двигателите. Така използваните в момента V8 2,4 л. атмосферни двигатели ще бъдат заменени от 6-цилиндровите, 1,6 л. турбо двигатели. Така след 25 години извън сцената турботo ще чества своето завръщане.

Ферари смята, че се намира под много по-голямо напрежение от останалите отбори, защото с Мерцедес единствени произвеждат собственоръчно и мотора и шасито си.

„От икономическа гледна точка, това ще са двете най-тежки години за производителите“, обясни Лука ди Монтедземоло в хода на провежданото ежегодно събитие в Мадона ди Кампилио. „Другите отбори ще платят единствено цената на двигателя. За нас обаче предстоят съвсем различни изпитания.“

Лука Марморини ще бъде началник на проекта за развитието на новия агрегат. Според предварителната информация изглежда, че Мерцедес изпреварва за момента Ферари, защото първото запалване на новия агрегат предстои съвсем скоро. Скудерията пък предвижда това да се случи в началото на лятото. В същото време обаче трябва да бъде оптимизиран и сегашния агрегат, което води до двойно напрежение.

„През тази и следващата година ние ще имаме два проекта, които ще вървят паралелно. Хвърляме много усилия и при новия двигател, защото не остава много време за разработването му. Надяваме се да направим първото му стартиране преди началото на лятото.“

Смяната на двигателите ще остави значителни следи върху производителите.

„Знаем, че тази инвестиция ще ни струва много пари, защото ще трябва да приведем стендовете и всички останали структури на възможно най-модерно равнище. Освен това ще трябва да привлечем хора с различни знания и опит, които в момента нямаме във фабриката. Става дума за една съвсем нова философия, която вероятно е свързана със серийните мотори на бъдещето. Но ще видим.“

За италианците е важно, въпреки новия регламент, характера на Формула 1 да се запази. Много фенове смятат, че ще им липсва наелектризиращия звук на високооборотните атмосферни двигатели. Така че преминаването към по-малките турбо двигатели буди известна носталгия.

„Ще бъде много важно, какъв звук ще вадят новите двигатели“, обясни от своя страна Стефано Доменикали. „Ще искам да се убедя с ушите си, че новия звук ще е достатъчно възбуждащ още при първото запалване. Според нас това до голяма степен определя стойността на Формула 1. Хората идват на пистите, за да почувстват определени вибрации. Направили сме проучване на пазара и знаем, че не трябва да губим това нещо. Така че ако нещо трябва да се промени, то трябва да се промени в момента. Не трябва да се концентрираме само върху ефективността и техническата страна на въпроса. Не трябва да забравяме, че Формула 1 е страст. Трябва да сме сигурни, че ще продължим да гарантираме на феновете една незабравима атмосфера.“