Мик Шумахер остана разочарован от ограниченията по пистата в Мексико. Пилотът на Хаас загуби последната си най-бърза обиколка в Q1 заради нарушаване на границите на трасето. Германецът даде достатъчно добро време за топ 10, но в крайна сметка остана 16-ти след като обиколката му бе изтрита.
Шумахер записа обиколка от 1:19.965 мин. в края на Q1, което го постави на шесто място. Това почти му гарантира място във втория сегмент от квалификацията. Времето на пилота на Хаас бързо бе заличено от стюардите заради превишаване на границите на пистата на върха на завой 2. В края на сесията Шумахер остана едва 16-ти и отпадна.
Германецът призна, че е бил агресивен при минаването през този бордюр. Германецът заяви каза, че е използвал колчето на върха като ориентир. След това той предположи, че то е трябвало да бъде поставено по такъв начин, за да се смята, че пилотите пресичат завоя ако минат покрай него.
„Знаех, че бях агресивен. Но в моите очи това щеше да е достатъчно. Има причина това колче да е там, заради което минах покрай него“, сподели Шумахер.
„За съжаление, мисля, че това е въпрос, който вероятно ще трябва да разгледаме, защото с тези автомобили в наши дни е видимостта е по-ниска.“
„Ако имаме колче, би било чудесно, ако то е разположено по такъв начин, че да не можете да превишавате [ограниченията на трасето]. Това със сигурност ще помогне на всички нас. Така че, да, беше доста жалко. Разликата между това дали ще спечелите или загубите някакво време е в рамките на около десета.“
Шумахер направи последната си обиколка с употребявани гуми. Състезателят на Хаас бе компрометиран, тъй като бе изпреварен от други болиди по време на подготвителния си тур. Според него, това е нарушение на „джентълменското споразумение“ да не се минава покрай други автомобили по време на подготвителните обиколки.
„Винаги щеше да бъде трудно. Но мисля, че не само това. НЕ трябва да забравяме, че и джентълменското споразумение не беше спазено от три или четири автомобила. Това наистина беше глупаво и не много правилно.“
„Това определено навреди на подготовката на обиколката и което означаваше, че не можах да загрея спирачките толкова, колкото ми се искаше. След това не успях да вляза по най-добрия начин в първи завой“, допълни пилотът на Хаас.
Съотборникът на Шумахер Кевин Магнусен намеря място в Q2 в Мексико. Опитният датчанин даде 15-то време, но ще потегли 19-ти заради смяна на двигател. Екипът на Хаас направи значителни промени по неговия болид по време на квалификацията.
„Използвахме квалификацията малко като към тест. Сменихме задното крило, пода, предното крило, защото имахме някои подозрения за това, което правим. Автомобилът се промени толкова много. Трябваше да се насочим в съвсем различна посока по отношение на предното крило, за да постигнем подобен баланс. Така че със сигурност има някои неща, които трябва да се разгледат.“
Магнусен не знае дали болидът му е по-добър за каране след направените промени.
„Може и да е така, но ние просто бяхме толкова далеч и никога не се върнахме на правилното място. В квалификациите нямаш толкова много шансове за изпробване на нови елементи“, добави пилотът на Хаас.
Магнусен може да потегли днешното състезание от бокса ако от Хаас решат да сменят още компоненти в неговия болид.
Welcome to Race Day in…
🇲🇽🇲🇽🇲🇽#HaasF1 #MexicoGP pic.twitter.com/NLJRF8QZl6
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 30, 2022