Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Silly season ’24: Сайнц спира да говори, Жу: Какво толкова мисли, не...

Silly season ’24: Сайнц спира да говори, Жу: Какво толкова мисли, не се чуди в кой борещ се за титла отбор да иде

1560
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Поредното парче от пъзела кой пилот къде ще кара през сезон 2025 във Формула 1 се подреди с обявяването на Оливър Беърман за титуляр в Хаас догодина. И ситуацията отново замря, очаквайки решението на Карлос Сайнц, чието бавене вече изнервя не само отбори, но и пилоти. Испанският пилот обаче бе категоричен на пистата Силвърстоун, че ще спре да говори по въпроса.

„Реших да не говоря за бъдещето си, докато не взема решение, което вие първи ще узнаете“, заяви Сайнц

„Със сигурност ситуацията ми причинява известен стрес, но трябва да помисля. Много неща се случват зад затворени врати от понеделник до четвъртък. Провеждат се много разговори и главата ти е някъде другаде вместо да почиваш и да презареждаш батериите си. Но след като пристигна на пистата в четвъртък, всичко това се изпарява и се фокусирам на 100% върху работата си за Ферари. Мисля, че (надпреварата в) Австрия демонстрира, че съм в състояние да разделям двете неща доста добре. Но не съм лицемер – със сигурност в периодите понеделник-четвъртък съм по-зает и по-стресиран, отколкото през нормална година“, продължи Сайнц.

„Има елемент на предположение, на късмет, на разбиране какво се случва във Формула 1. Отиването на един пилот в друг отбор се преценява и анализира в перспектива. Ето защо ще си дам колкото време е необходимо, за да взема своето решение, защото то ще има влияние върху живота ми за следващите години“, каза още Сайнц.

Ситуацията със Сайнц започва да изнервя и пилоти. Гуаню Жу каза, че всички очакват Карлос да вземе решение.

„Междувременно продължаваме да разговаряме с различни отбори. Ясно е, че Сайнц е приоритетът в случая и заради това всичко продължава да е отворено. Но все още вярвам, че имам шанс.“

„Но честно, трудно е да го разбере човек, просто защото не е чак толкова трудно да се вземе решение. Не взима решение в кой борещ се за титла отбор да отиде, а избира между екипи в средата. Не знам какво точно мисли, но да, чакаме него“, допълни китайският пилот

Освен Жу на практика и останалите настоящи титуляри чакат Сайнц, тъй като Алпин, Ауди и Уилямс – далите на испанеца оферти тимове – имат и други варианти. Един от тях е Валтери Ботас. Той заяви на Силвърстоун, че се надява да подпише преди лятната ваканция.

„Чувствам, че ситуацията започва да се развива и сме близо до крайната цел. Но все още няма нищо подписано и няма нищо за обявяване. Не се разстройван от липсата на договор – още е само юли. В миналото ми се е налагало да чакам до септември-октомври. Ако през октомври съм в същото положение, ще се притесня, но не и сега“, посочи Ботас.

Името на Ботас се споменава дори във връзка с Хаас, въпреки възприятието, че най-сериозен шанс за там има Естебан Окон. Окон каза, че ще приоритизира проект, където се чувства подкрепян, явно намеквайки, че не усеща такова нещо в Алпин. И тъй като все още е с вързани ръце, французинът повтаря само, че дискусиите продължават.

„В момента няма нищо за обявяване. Оставил съм на мениджмънта си да се занимава с въпроса. Аз съм фокусиран върху работата си на писта“, допълни Окон

„Цялото нещо е сложно. Важно е да се разгледа внимателно всеки проект с оглед на бъдещите му перспективи. А най-важното от всичко е да си в среда, където се чувстваш добре и подкрепян. Да усещаш, че всички работят за една и съща цел, да има хубава атмосфера“, допълни Окон.

Въртенето на имената доведе и до вариант Ботас, Сайнц и Окон да станат част съответно от Алпин, Ауди и Уилямс. В такъв случай Хаас вероятно ще запази Кевин Магнусен. Самият той твърди, че е претендент и за място в други екипи, макар че не е ясно кои точно.

Междувременно от Ауди, където започват да губят търпение със Сайнц, по-рано през сезона се поинтересуваха от Юки Цунода. Това предизвика активиране на клаузата в договора на японски пилот да остане във Виза РБ и за 2025 г. Следващият пилот, към когото Ауди прояви интерес, е Лиам Лоусън. Това постави Ред Бул пред необходимостта да вземе решение. По-рано през този сезон Хелмут Марко призна, че договорът на новозеландеца има клауза, според която пилотът е свободен да си тръгне ако няма титулярно място за догодина.

„Ще му предложим нещо. Кокпит за догодина“, коментира Марко в навечерието на Гран при на Великобритания. „Ясно е, че РБ е младежки отбор. Това се комуникира вътрешно и всички го разбират“, допълни австриецът

Даниел Рикиардо, понастоящем заемащ втория кокпит във Виза РБ, на 1 юли навърши 35 години. За него се смята, че е закрилян лично от Кристиан Хорнер. Дори шефът на Ред Бул Рейсинг обаче вече не изключва възможността австралиецът да изгуби мястото си. Говори се дори, че Рикиардо може да не изкара сезона и е възможно да бъде освободен всеки момент.

„Въпросите относно пилотите ще го решим вътрешно преди да говорим с медиите за това. Те всички са състезатели на Ред Бул, а всеки пилот на Ред Бул знае, че винаги има напрежение, винаги е наблюдаван. Даниел е в кокпита сега и от него зависи да извлече максимума. Същевременно във Формула 1 нещата винаги са флуидни“, заяви Хорнер.

„Мисля, че Даниел знаеше, че това е спасителен пояс за него. Миналогодишният му тест на Силвърстоун беше изключителен – благодарение на него той получи тази възможност. Сега от него зависи да се възползва от това.“

„Сигурен съм, сам ще признае, че първата част от сезона не мина по план, но започна да показва някои черти, характерни за стария Даниел. Видяхме го в Маями и в Монреал. Освен това Петер [Байер] и Лоран [Мекис] решават“, продължи Хорнер, имайки предвид, че шефовете на Виза РБ са тези, които щели да вземат решение дали Рикиардо да изкара сезона.

Петер Байер каза, че в случая с Рикиардо австралиецът е опитен пилот и тимът е разчитал той да се представя на ниво и да помага в работата с Юки Цунода. Той допълни, че ще е трудно да го задържат ако не подобри темпото си. След това каза, че иска да даде на Даниел свобода да се състезава и след това изброи младите пилоти.

„Ние не бързаме. Имаме Лиам, седалката му е готова. Ако решим, сяда и кара. После имаме Исак Хаджар – той участва в свободна тренировка, също има седалка. [Аюму] Иваса е готов ако трябва да седне в колата“, коментира Байер.