Начало Други Silver Car EF10 – новото оръжие на Стефан Стоев

Silver Car EF10 – новото оръжие на Стефан Стоев

1804
0

Броени дни остават до първия кръг от планинския шампионат – Мемориал Валери Великов в Шумен. А по трасето на едно от най-добрите състезателни изкачвания у нас, ще видим нещо наистина сензационно. Пилотът на АРА Моторспорт и шампион в клас НС3 от Стефан Стоев ще седне в кокпита на един испански звяр, направен специално за планинско – Silver Car EF10. Така Стоев сменя най-бързата Honda Civic в България, донесла му три титли и бронз за 2017 г., със нова професионална състезателна кола.

Болидът Silver Car EF10 бе представен днес на писта „Дракон“ край Калояново, Пловдивско. На трасето Стефан, или Дългия както му казват, направи първите си километри с автомобила. На премиерата присъства естествено целият екип. Основния спонсор на Стоев – Илиян Станков, собственик на фирма ЕЛВИ, му пожела успех, а след това получи специална огромна купа за принос към автомобилния спорт от президента на клуба АРА Моторспорт Ананас Божилов. От своя страна Наско пожела на Стоев да има колкото старта, толкова и финала. Зам.-председателят на БФАС Калоян Станчев, както и собственика на писта „Дракон“ Христо Стоилов пожелаха на Стефан Стоев успех в предстоящия шампионат.

Наистина бойното кръщение на Silver Car EF10 ще бъде в Шумен. Стефан Стоев за първи път седна в новата си бегачка. Преди това е карал същия автомобил в Испания, на една малко позната писта – Котар. Колата е била на собственика и главен конструктор на фирмата –  Хуан-Карлос Силвестре-Санс. Там е изминал не повече от 50 км. Сега обаче ще трябва да се пусне в първото си състезание в Шумен.

Фирмата Silver Car е с 15-годишна история и е специализирана в дизайн и производство на спортни коли, произвежда общо четири състезателни болида – S2, S3, EF10 и EF13, а също и бъгито ST2. Моделът на Стефан Стоев ЕF10  и е с 4-цилиндров двигател на Suziki GSX-R 1000 куб. см, но с турбо. Мощността му е между 300 и 450 к. с. и може да се настройва, а максималните обороти са 13 000 об/мин.  Скоростната кутия е 6-степенна секвенционална, също на Suzuki, а предавките се сменя с пера на волана. Кормилото е директно, без рейка и хидравлика. Конструкцията е тръбна,  според регламента на ФИА. Размерите са: дължина 4010 мм, широчина 1905 мм, височина 1105 мм. Прототипът тежи 520 кг с течностите. Гумите са 13-цолови AVON, регламентирани за планински състезания. Интересното е, че освен окачването и амортисьорите, настройки могат да се правят на цялата геометрия на колата за много малко време, между отделните маншове.

Стефан Стоев се чувства удобно в новата си кола. Той твърди, че има достатъчно място встрани и над каската, повече от това в Civic-а. Проблема е, че първо трябва да свикне с новия автомобил, тъй като близо 10 години, откакто се състезавал с Лада, не е карал автомобил със задно задвижване.  Пък и баланса на EF10 е различен, тъй като двигателят е отзад и предницата е по-лека. Автомобилът обаче е много добре балансиран и стои като залепен на пътя. Поне това е разбрал от първите си обиколки на „Дракон“ в Калояново. Но за Стоев е ясно, че тепърва ще трябва да свиква с особеностите на новата кола, а едва след това ще гони резултати и постижения.