Начало Автомобили Sin Cars представи български електромобили

Sin Cars представи български електромобили

695
0

В търсене на перфектния електромобил се включи и България. На специално събитие в НДК снощи бяха представени български прототипи, с които българската компания Sin Cars се надява да пробие на пазара на елекромобилите. Двата прототипа са една спортна и една градска кола или по-скоро платформа, която може да върши много работа и да бъде трансформирана и модифицирана.

Електромобилите бяха представени пред медии и много гости от собственика на Sin Cars International инж. Росен Даскалов, който обяви, че компанията му вече ще се казва Sin Cars Industry, както и че започва сътрудничество с Международната автомобилна федерация (FIA) за понижаване на катастрофите в България. Доста гости можеха да изпитат удоволствието да се повозят в електрическите автомобили, зад волана на които бяха автомобилните пилоти Иван Влъчков и Константин Маршавелов, които се състезават успешно със Sin Car R1 в сериите GT4 за тима на София Кар Моторспорт.

Новият спортен автомобил на Sin Cars е S1. Спортната версия на практика не е нова. Тя беше показана през март в Женева, като модулен спорткар. При него ще е възможно да се модифицира всичко – двигателят, шасито, дизайнът на интериора и на екстериора. Ще е възможно S1 да се купи с двигател с вътрешно горене, с хибриден или с електрически мотор. Според конструкторите, електрическата версия на спортната кола ще може да изминава до 400 км. с едно зареждане на батерията.

Интересът на бизнеса обаче ще предизвика другият електрически автомобил – L City. На него и от компанията разчитат повече, защото ако другата кола е за возене и удоволствие, то L City е работягата. Засега този електромобил е с изчистен дизайн и предимството му ще бъде, че ще има модулен принцип на производство. Клиентът ще може да избира каква да е дължината на превозното средство, колко голяма батерия да бъде поставена в него, колко и къде седалки да има, какво товарно пространство и надстройки ще са му необходими, дори дали да има или няма волан.

По думите на собственика на Sin Cars Росен Даскалов, новият L City е насочен и към младите двойки, които се нуждаят от много възможности за приложение на превозното средство. Новият модел е изцяло насочен към бъдещето и именно затова от него ще се предлага единствено електрическа версия, а освен това в бъдеще частта с волана и педалите ще може да се замени с модул с допълнителни седалки. Идеята е, че в бъдеще може да стане възможно електромобилът да е автономен и да не му е нужен шофьор. Проектът L City е в работна фаза, като от компанията имат намерение да представят прототипа на изложението Sema в Лос Анжелос, САЩ, а след това и в Женева.

С цел намаляване на катастрофите в България Росен Даскалов е договорил партньорство с Международната автомобилна федерация (FIA) за подобряване на уменията за придвижване на българите. По новия Проект за дългосрочно решаване на проблема с безопасността и културата на движение по пътищата на България първоначално е предвидено във всяко училище задължително да се учи предмет „Безопасност на движението и култура по пътищата“. По този предмет ще се решават листовки под формата на игра и ще се обръща специално внимание как е безопасно да се кара колело в градската среда. Впоследствие се предвижда партньорство с различни картинги за образоване на участниците там за правилата за безопасно движение, а след 15-годишна възраст всяко дете в страната ще бъде пробвано как се справя с истински автомобил.

Всички тези инициативи на Sin Cars имат подкрепата на българското Министерство на икономиката. За по-малко от 5 години съществуване фирмата е разработила повече от десет модификации на различни автомобили, които са произведени и реализирани като краен продукт. За тези 5 години компанията е успяла да стъпи на три континента – Европа, Австралия и САЩ, като в момента изцяло се издържа от продажби и реализация на готови автомобили.