Начало Автомобилни новини Системи за дизелово впръскване

Системи за дизелово впръскване

227
0
bosch,Common Rail,впръскваща система,Пиезоелектрическият ефект

През 2012 г. четири от всеки пет нови дизелови автомобила по целия свят са оборудвани със система Common Rail. Бош е пазарен лидер в тази технология – през 2012 г. бяха доставени над 8 млн. системи, а през 2015 г. броят им ще се увеличи с 50% и ще достигне 12 млн.

С Common Rail системата CRS3-25 Бош представя първия пиезо инжектор за леки автомобили, работещ с налягане от 2 500 бара. Новите пиезо модели на Бош са върхът на техниката с повишеното си налягане на впръскване. Чрез оптимизираното впръскване горивото се пулверизира още по- фино и изгаря по-добре. Авангардните пиезо инжектори позволяват многократно впръскване с до 10 единични такта. Това е важно за спазването на бъдещите стандарти за вредни емисии и за увеличаването на мощността на двигателите.

Наред с пиезо системите и инжекторите с електромагнитен вентил постоянно се усъвършенстват. Пример за това е новият Bosch CRI2-20 с налягане на впръскване от 2 000 бара. Всички инжектори с електромагнитен клапан от Бош могат да се вграждат на модулен принцип, което дава възможност на производителите на автомобили да използват модели от различни генерации в един и същ базов двигател.

И при инжекторите с електромагнитен вентил е възможно увеличаване на налягането. Осъществява се при вентилите с изравнено налягане – интегриран в инжектора акумулатор на високо налягане предотвратява колебанията на налягането в системата. Така горивото може да се впръсква по-прецизно, а вредните емисии и шумът намаляват. Както и пиезо инжекторите, инжекторите с електромагнитен клапан могат да впръскват многократно. Така се намаляват разходът на гориво, емисиите на CO2, вредните вещества и шумът от двигателя.

Пиезоелектрическият ефект позволява превръщане на механичната деформираща сила в електрически сигнали и обратното. Ако подадем напрежение на пиезоелектрически керамичен елемент, той мигновено ще промени дължината си. Това изменение служи за създаване на механични сили. Пиезо инжекторът използва този ефект за отваряне и затваряне на впръскващия вентил. За серийната разработка на пиезо технологията през 2005 г. Bosch и Siemens VDO получиха Немската награда за разработка на бъдещето (German Future Prize).

През 1997 г. започна серийното производство на Common Rail системи за леки автомобили. Първите приложения бяха в Mercedes-Benz C 220 CDI и Alfa Romeo 156 JTD. Налягането на впръскване тогава е до 1 350 бара. Дизеловата технология отбеляза и значителни успехи в автомобилния спорт. От 2006 г. насам единствено дизелови автомобили с техника Bosch, специално разработена за състезания, печелят “24 часа на Льо Ман”.

Впръскващите системи Bosch помагат на модерните дизелови автомобили още днес да изпълнят строгите бъдещи норми за вредни емисии. Чрез по-нататъшно повишаване на налягането и динамиката на впръскване производителите могат да хармонизират перфектно работата на двигателя с третирането на отработените газове.

Голямо предизвикателство за всяка впръскваща система е разликата в качеството на горивото в различни точки на света. Например мазилните свойства на дизела се различават твърде много в зависимост от региона. Поради това Бош разработва Common Rail инжекторите си така, че да те да могат да се използват в цял свят.