Начало Автомобилни новини Ситроен Метрополис: Концептуален модел за Китай

Ситроен Метрополис: Концептуален модел за Китай

173
0

Днес Ситроен разкрива линиите на новия концептуален автомобил МЕТРОПОЛИС, който отдава почит на необикновения Китай. Той ще бъде изложен на френския щанд по време на Световното изложение в Шанхай от 1 май до 31 октомври 2010.

С расов дизайн и хармонични линии МЕТРОПОЛИС е величествен, авангарден и динамичен както големите мегаполиси на страната и техните уникални развлечения. За да отговори най-точно на изискванията на този разрастващ се пазар, автомобилът е разработен изцяло от екипа Международен дизайн на Ситроен, който е базиран в Шанхай от 2008 г.

Истинско артистично творение, МЕТРОПОЛИС залага кодовете на лукс и съблазън в общата идея за Créative Technologie на Марката. Автомобилът идеално се вписва в темата на щанда : “сетивен град”. В 90-годишната история на Ситроен създадените автомобили висок клас не веднъж оставят своя белег в автомобилостроенето. Посетителите на изложението ще имат възможността да видят и да се насладят на едно « автомобилно творение », резултат от комбинацията на високи креативни стандарти и технологични решения като хидраактивно окачване и хибридна система за задвижване.

Световното изложение в Шанхай е повод Марката да затвърди своя международен облик и да покаже още един път, след 20-годишно присъствие в Китай, важността която залага на нуждите и очакванията на този пазар. Първият в света автомобилен пазар – Китай, днес е втория по обем пазар за Ситроен. През 2009г марката отчита рекорден ръст от над 57%.

МЕТРОПОЛИС : пределен лукс

С триобемната си структура, приоритетна за китайския пазар, и внушителния си ръст, МЕТРОПОЛИС излъчва изтънченост и елегантност (5.30м x 2м x 1.40м), съобразено с амбициите и мащаба на страната за която е предназначен.

Грандиозният и мускулест екстериор е „облечен” във фина и лееща се „Перлена коприна“, чиято наситеност се изменя в зависимост от светлината. По този начин умело се разкриват извивките и детайлите на автомобила.

Истински „целомъдрен китаец” като XIAN NU, стилът на МЕТРОПОЛИС разкрива плавни и обтегнати линии, както и специални акценти като красиво оформената конусовидна решетка, подчертаваща цялостното излъчване за мощ.

Простиращата се през купето хромирана лайстна в горната част на прозорците го удължава визуално. Задната част на автомобила е характерна с извисяващите се светлини, което е препратка към DS.

Предницата на МЕТРОПОЛИС е израз на мощността, която се крие зад прецизната решетка. Издължените фарове имат впечатляващ и дълбок поглед и придават неоспорим авторитет.

Задницата на концепта обединява широчина и стабилност в раздутите си и аеродинамични форми. Вдлъбнатата форма на задното стъкло и линията на багажника, в който е вграден активен спойлер, подчертават плавните линии на концепта. Фаровете тип „бумеранг”, състоящи се от няколко елемента добавят финалния щрих на забележителния вид на задницата на МЕТРОПОЛИС.

Дизайнът на интериора е вдъхновен от струнните китайски музикални инструменти („GU ZHENG“), които в Китай се свързват с култивираните и фини хора. В купето се чувства пречупената през призмата на изтока луксозна обстановка.

В резюме: величие, авторитет, хармония, стабилност, изтънченост, креативност, технология и качество са характеристиките новия концептуален автомобил. Тези определения се получават в резултат от смесицата на китайската и френската чувственост. МЕТРОПОЛИС е израз на амбициите на Китай.

МЕТРОПОЛИС : авангардна технология

МЕТРОПОЛИС поддържа равновесието между отговорността в града и удоволствието да управляваш благодарение на хибридното задвижване plug-in. За да се възползвате напълно от тези динамични преимущества автомобилът е и с хидроактивно окачване. Електронно управление поддържа постоянен пътен просвет за по добра аеродинамика и намаляване на CO2 в изгорелите газове.

Със своята система за хибридно задвижване МЕТРОПОЛИС може да се движи в няколко режима :

– в режим електродвигател (при запалване, при ниска скорост в градски условия и при отнемане на газта): благодарение на електродвигател с номинална мощност 55 кс (40 kW) и максимална мощност от 95 кс (70 kW).

– в режим двигател с вътрешно горене (при движение с постоянна скорост по шосета и магистрали когато двигателят достигне оптимална мощност): благодарение на бензинов двигател V6 2,0l . Максималната мощност на този двигател е 272 кс (200 kW) и номинален въртящ момент 375 Nm.

– в двата режима едновременно :

• за постигане на максимална мощност при ускорение (функция “overboost“), от 460 кс (345 kW) и въртящ момент от Nm.
• в режим на четири задвижващи колела когато пътните условия го налагат.

Това задвижване комбинира удоволствието от управлението с отлични пътни показатели и респект към околната среда, благодарение на значителното намаляване на емисиите de CO2. В сравнение с автомобил с класическо задвижване със същите характеристики (четири цилиндров двигател V8) емисиите са намалени 5 пъти (70 г/км с разход на гориво 2,6 л/100 км)

Този резултат е постигнат благодарение на:

– оптимизиране на бензиновия двигател
– механичната пилотирана скоростна кутия със 7 предавки с два съединителя – хибридната система
– контролиране на нивото на емитиране на въглероден двуокис от хибридната система.