Начало Тест драйв Сitroën промени напълно и C3 Aircross

Сitroën промени напълно и C3 Aircross

Като част от общото пълно обновяване на марката Сitroën лансира напълно нова версия на популярния си кросоувър C3 Aircross. Този модел са появи за първи път през 2017 г. и французите продадоха от него над половин милон автомобила. Напълно новият вариант обаче се различава доста от първите две поколения. Дизайнът е напълно нов с променената визия на марката. В нея се съчетават оригинално вертикални и хоризонталини линии. Това личи особено ясно при оформянето на светлините.

Цялостното излъчване на модела е доста по-солидно, с по-изразени SUV черти. Още по-важно е обаче, че моделът е реално по-голям и много по-функционален с до 7 места и голямо вътрешно пространство. Французите внимателно следят пазара и анализът им показва, че така нареченият B-сегмент при този тип SUV модели е с увеличение 10% през последните години, а търсенията са за повече простор и възможности за пътуване. Затова за първи път предлагат 7 места, и то при наистина добри цени и обзавеждане.

Габаритите и вътрешните обеми са променени в съответствие с новото пазарно позициониране на C3 Aircross и целия бранд

Със своята дължина от 4,39 метра (23 см повече от предишното поколение), 5-местната версия предлага най-доброто вътрешно пространство на втория ред седалки в целия клас. Разстоянието между осите е увеличено със 7 см и също има своя принос за комфорта и повишената функционалност.

C3 Aircross има не само визия, но и известни SUV качества със своя клирънс от 20 см (важен за пазар като нашия), макар че излизаме съвсем за малко от пътя. Предлага защита, здравина, комфортен достъп и усещане за безопасност на всички места в съчетание с наистина оригинални черти.

Гамата бе представена неотдавна с тест в околностите на Барселона и още със самото качване в автомобила се открива точно тази разлика в пространственото оформление и обзавеждането

В него е и следващия акцент при промените. C3 Aircross използва интериорната концепция C-Zen-Lounge с Head-Up дисплей и намален диаметър на волана. Приятното усещане още при тръгването ни от хотела произтича в голяма степен от новите седалки Citroën Advanced Comfort. Те са с оптимизирано оформление за оптимална опора на тялото.

Пътното поведение е ревниво запазен приоритет за марката и се осигурява от модерната технология на окачването Citroën Advanced Comfort. То е с прогресивни хидравлични ограничители като стандартно оборудване при всички версии на модела. Системата е поредната оригинална технология с допълнителни байпас елементи, променящи характеристиките на твърдост и придаващи на колата очакваното плавно движение. Нямам обаче усещане за прекомерна мекота или увличане.

Управлението е добро и прецизно. Допълнително спокойствие, а и в немалка степен удоволствие за пътниците осигуряват и всички технологии и функции за асистенция, които се очакват вече в един модерен автомобил, като круиз контрол, запазване на лентите и т.н. На таблото е и най-новото поколение инфоразвлекателна система с 10,25-инчов сензорен екран. Той се свързва безжично със смартфон чрез приложенията Apple CarPlay и Android Auto. Има 4 USB-C порта – по два за пътниците отпред и отзад, както и 15-ватово безжично зареждане.

Важно е още, че дори при стандартно разположение на 3 реда седалки има място за багаж в 330 литра обем! От компанията ни представят и аксесоари като багажник за покрива, който би направил пътуването на повече хора по-удобно. При варианта с 5 места багажният обем е 460 литра, а мястото за краката на пътниците на втория ред е най-голямото в класа.

Предназначеният за европейските пазари вариант споделя технологичната платформа Smart Car заедно с C3 и така използва възможността за сериозни икономии и съответно позициониране на много атрактивни ценови равнища.

Моделът се предлага с бензинов двигател със 100 к.с. с 6-степенна механична скоростна кутия и както стана дума по-горе, е с наистина добри цени

Те започват от 35 299 лв. за този вариант с включен ДДС. Втората опция е с новия 3-цилиндров 1,2-литров, бензинов, турбо двигател, но с 48V хибридна технология с 21 kW електродвигател и мощност от 136 к.с. Цените за нея са от 46 288 лв. с ДДС. Тази версия има 20% по-ниски нива на вредни емисии и 50% удължен пробег само на ток, като комбинацията и на теста е с автоматична, приятна трансмисия.

Специално внимание заслужава обаче изцяло електрическият вариант. Пътуваме с него на сравнително дълъг пробег с разход над средния, но все пак моделът е в състояние да направи около 300 км. Батерията е с капацитет 44 kWh, мощността на двигателя му е 113 к.с., които са достатъчни за този тип кола. Акумулаторната батерия може да се зареди от 20% до 80% само за 26 минути, а с използване на приложението за планиране на пътуванията ë-ROUTES маршрутът се адаптира интелигентно към промените в пътнотранспортната обстановка в реално време. Цените на напълно електрическите варианта започват от 49 760 лв., отново с ДДС. По-късно през 2025 г. се очаква появата на електрически варианти с батерия 54 kWh с пробег 400 км, но отново със забележително съотношение на цена и предлагане.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @citroenbulgaria