Начало Други Ситроен успя да задържи преимуществата си за 2008-ма

Ситроен успя да задържи преимуществата си за 2008-ма

162
0

Френската компания Ситроен успя да запази и дори леко да засили преимуществата си на пазара за леки и лекотоварни автомобили, но разбира се и тя не беше подмината от световната икономическа криза.

В Западна Европа, в рамките на усложнена пазарна ситуация (спад от -8,8 %), пазарният дял на Citroën остава стабилен и възлиза на 6,5%, с увеличение от 0,3% през последното тримесечие.
Citroën потвърждава лидерското си място в сегмента на еднообемните автомобили благодарение на C4 Picasso. Новата C5, пусната през април във версия седан и през юни като версия Tourer, се ползва с истински успех и надхвърля поставените цели за Европа. C1, екологичен и икономичен лидер напредва с 0,3% в своя сегмент.

В страните от Централна и Източна Европа, където пазарът на леки+лекотоварни автомобили намалява с 1,8 %, Citroën поддържа пазарния си дял на 3,1 %.

През изминалата година марката реализира на пазара няколко нови модела.

През първата пълна година от лансирането си на пазара C4 Picasso (5 и 7 места) заема позицията на лидер в сегмента на еднообемните автомобили в Западна Европа, с около 188 000 продажби.

Новият C5, пуснат през април във версия седан и през юни като Tourer, надхвърля поставените продажбени цели в света; със забележителни постижения в Италия, Германия, Великобритания, както и в Белгия и в Холандия. Във Франция, C5 e номер 1 в сегмента още от месец септември и надхвърля 25 000 продажби.

Със своето ново Berlingo, лансирано през май, и с Nemo – през февруари, Citroën попълва гамата си и предлага пет лекотоварни автомобила. Близо един от петте ситроена продавани по света е лекотоварен автомобил.