Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Скандали в Астън Мартин и Виза РБ: Строл не спази уговорка да...

Скандали в Астън Мартин и Виза РБ: Строл не спази уговорка да върне позиция на Алонсо, Рикиардо бесен на стратегията

8211
0
Фернандо Алонсо, Ланс Строл, Астън Мартин F1
снимка: Астън Мартин

Разправията заради стратегическите решения на Макларън и ударът между Люис Хамилтън и Макс Верстапен остави на заден план други скандали, които се случиха по време и след финала на Гран при на Унгария. В Астън Мартин Ланс Строл отказа да спази уговорка, според която трябваше да върне позиция на съотборника си Фернандо Алонсо. Във Виза РБ пък Даниел Рикиардо бе вбесен от избраната за него стратегия и нападна отбора си.

Алонсо бе ядосан още в събота заради действията на рейс контрола при инцидента на Юки Цунода. Последният квалификационен сегмент бе спрян, заради което испанският пилот на Астън Мартин не можа да направи финален бърз тур. По-късно се появиха клип на Алонсо, който хвърля якето си на земята и ядосано жестикулира преди да се качи на кантара. Публично той обвини ФИА в „огромна грешка“. След това бе забелязан да говори с президента на федерацията Мохамед бин Сулайем.

В самото състезание към края Алонсо бе пред съотборника си Ланс Строл, когато от Астън Мартин поискаха да пусне канадеца, за да се опита Строл да догони Юки Цунода. На двукратния световен шампион бе казано, че ако Ланс не се справи, то ще му върне позицията. Строл не настигна Цунода и съответно получи инструкция да пропусне съотборника си. Той обаче отказа да изпълни нареждането и взе последната точка за десетото място. Алонсо остана 11-ти.

При опита на състезателния си инженер да му каже нещо след финала Алонсо заяви по радиото: „Не искам да знам, приятел. Загубихме състезанието с всички.“

Даниел Рикиардо пък стартира от девето място на грида с гуми медиум. 7 обиколки след началото сложи хард и кара с тях до финала. След карирания флаг австралиецът обвини тима си Виза РБ за грешния стратегически избор.

„В онзи момент не исках да вляза в пита. Получаваш съобщението и знаеш, че това е грешен подход. Но обаждането по радиото идва късно и няма време. Няма време да поставиш под въпрос решението, защото тогава ще изтървеш една обиколка и нещата ще се влошат още повече. В крайна сметка излязох в трафик. Озовах се в DRS влак и за какво? Всички вече бяхме с едни и същи гуми“, коментира Рикиардо.

„Това бе един от най-лошите следобеди от всичките ми 250 и нещо състезания. Беше дълго, разочароващо състезание, през което изпитвах само много гняв“, допълни Рикиардо, който в крайна сметка завърши 12-ти.

„Очакваха да се боря с кола с по-нови гуми, по-бърза със секунда на обиколка. Какво искате да направя? Сами си усложнихме толкова живота. Имахме темпо, можеше да останем на чиста писта. Така че ние участвахме, но всъщност не се състезавахме, ако ме разбирате какво искам да кажа. Просто карахме и въртяхме обиколки“, допълни австралиецът.