Skoda Auto отбеляза пореден рекорд в продажбите през 2012г. Доставките до клиенти в световен мащаб са се увеличили с 6,8% до 939 200 продадени автомобила (2011: 879 200). През най-добрия декември в историята на продажбите на марката, Skoda е доставила почти 66 200 автомобила до свои клиенти. Този резултат представлява увеличение от 6,1% в сравнение с рекорда от декември 2011 г.С въвеждането на новата Skoda Octavia през 2013г. моделната офанзива на марката ще навлезе в следващ етап от своето развитие.
– През изминалата година Skoda е продала 939 200 автомобила, което е рекорд в историята на марката. Ние постигнахме този резултат, въпреки кризата на някои пазари – каза изпълнителният директор на Skoda проф. д-р Уинфред Вахланд. – Благодарение на новите атрактивни модели Skoda отново спечели пазарен дял на много пазари, с което продължи успешния курс на своята стратегия за растеж.
За Skoda особено важна през 2013 г. ще бъде моделната офанзива, която ще започне с пускането на пазара на новата Octavia в началото на годината.
През миналата година Skoda значително надмина като цяло свиващия се пазар в Западна Европа. Марката успя да достави до крайни клиенти повече от 358 400 (2011: 361 800). Пазарният дял на Skoda е нараснал до над 3% в сравнение с миналата година (2011: 2,8%). В Германия, най-големият пазар на Европа и вторият по големина пазар в света след Китай, Skoda увеличи продажбите си с 3,6% до около 132 600 продадени автомобила (2011: 128 000). Така марката потвърди статута си на най-голям вносител в страната.
Доставките на Skoda през 2012-а в Източна Европа са се увеличили с 26,4% до почти 137 100 автомобила (2011: 108,400). По този начин марката е нараснала три пъти по-бързо в сравнение с цялостния пазар, а пазарният й дял се е увеличил до 4,2% (2011: 3,6%). Руският пазар се доказа отново, като най-бързо развиващия се като доставките на марката там са нараснали с 33,7% до 99 100 продадени автомобила (2011: 74 100 доставки). Това е нов годишен връх (рекорд) за марката в Русия. Пазарният дял на Skoda в Русия се е повишил от 3% до 3,6%.
Марката отбеляза повторен ръст и в Централна Европа. Там доставките на Skoda през 2012 г. възлизат на общо 124 000 продадени автомобила, което е увеличение от 0,7% в сравнение с миналата година (2011: 123 200 доставки). Пазарният дял достигна почти 19% (2011: 18,4%), по този начин почти всеки пети нов автомобил доставен до клиенти в Източна Централна Европа е бил Skoda.