Себастиян Фетел нямаше конкуренция в състезанието на пистата Монца. Единствените притеснения за пилота и екипа идваха от скоростната кутия на неговия болид. Още преди състезанието бяха сменени зъбните колела на пета, шеста и седма предавки. До края на състезанието обаче на питуола на Ред Бул напрежението бе видимо, както и облекчението след края му.
„Ейдриян ни предупреди преди надпреварата в Италия, че в това състезание ще трябва да се стремим да ограничим щетите“, заяви Фетел след победата си в неделя. „На награждаването му казах, че ако ограничението на щетите изглежда по този начин, то бих искал по-често да имаме подобни щети.“
Световният шампион спечели безапелационно и само в последните 15 обиколки имаше притеснения, след като се появи проблем, подобен на този от тренировките. Леко напрежение имаше и на старта, когато Фетел не потегли по най-добрия начин и при твърдото спиране за първия завой направи петно на гумата си. След това обаче той бе недостижим за съперниците си. Едва в края на първата серия от обиколки Фернандо Алонсо започна да намалява натрупаната от Фетел преднина и германецът трябваше да влезе по-рано от предвиденото в бокса. След единственото спиране само технически проблем можеше да спре пилотът на Ред Бул.
„Още в петък имахме проблеми със скоростите“, обясни Фетел след надпреварата. Те продължиха и в събота, и това наложи свалянето на трансмисиите на двата болида. Телеметрията бе показала прекалено високи температури на маслото в скоростната кутия. След внимателно изследване на данните Нюи нарежда да бъдат сменени пета, шеста и седма скорост, водачите и филтъра на маслото на скоростната кутия.
„Честно казано случилото се продължава да е загадка за мен“, клатеше невярващо глава Нюи след победата. „На Монца заради дългите скорости трансмисията се натоварва доста, но досега не сме имали подобен проблем. Все още не знаем, защо засегна именно тези три предавки.“
„Катерам използват идентични трансмисии и нямаха проблем“, чудеше се и тим шефът Кристиян Хорнер.
За да се застрахова Нюи предприема две предпазни мерки. Двамата пилоти карат в надпреварата със скорости настроени в режим за дъжд. Именно заради това габаритите на колите на Фетел и Уебър светеха по време на цялото състезание. Алонсо дори се оплака, че това му е пречело в известна степен. В този режим предавките влизат значително по-меко, но в същото време се губи и известно време. Оказва се обаче, че то не е толкова много.
„Губехме по-малко от 0,1 сек на обиколка“, разкрива Нюи. По-големият проблем е когато пилотът трябва да сменя по-рано скоростите си. А именно това се наложи на Уебър в края, когато австралиецът бе предупреден да не „пълни“ втора и трета до края.
„Сериозният проблем бе при Марк“, признава Нюи. „Налягането на маслото в скоростите падаше в определен период от обиколката. При Фетел предупреждението бе от предпазливост. Възможно е когато свалим скоростите му във фабриката и ги отворим, да се окаже, че всичко при него е наред.“
И това е желателният вариант за отбора, защото германецът трябва да кара с тази трансмисия и в Гран при на Сингапур. Ако се счупи и бъде заменена преди състезанието, световният шампион ще бъде наказан с връщане 5 места назад в решетката.
Нюи допълва, че в екипа са имали намерение да стартират с различни настройки в състезанието. В петък Фетел и Уебър проиграха сценария от 2011 г. Тогава двата болида на Ред Бул караха с къси предавки. Това обаче ограничаваше максималната скорост на 328 км/ч. Въпреки това Фетел смаза конкуренцията с времена на обиколка по-добри с около 0,6 сек на тур.
В събота обаче от Ред Бул решават да се върнат към по-дългите скорости и тогава се появяват по-сериозни проблеми с покачването на температурата на маслото. Максималната скорост обаче се качва до 336 км/ч.
„Беше прекалено рисковано да караме с къси скорости, защото ако в началото нещо се объркаше и направех грешка, нямаше да разполагам с максимална скорост да се отбранявам или да изпреварвам“, обяснява Фетел. „През 2011 г. нещата се получиха, защото успях много бързо да се справя с Алонсо.“
„В петък все още тактиката не бе напълно уточнена, защото не знаехме, дали ще караме с един или два стопа“, заявява в заключение Нюи. „Освен това се говореше за дъжд. Когато имаш толкова много неизвестни не е хубаво да се рискува.“
Въпреки че залага на сигурно, екипът на Ред Бул продължава да печели. И въпреки очакванията болидите им отново бяха най-бързите, независимо с какви настройки.