Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Скоростта на Ред Бул и Лотус се дължи на картите за двигателите,...

Скоростта на Ред Бул и Лотус се дължи на картите за двигателите, смятат в Мерцедес

40
0
Кими Райконен

В Рено и картите за управление на двигателите се крие тайната за скоростта на Ред Бул и подобрението в темпото на Лотус, смятат в тима на Мерцедес.

Според спортния шеф на щутгартския концерн Тото Волф в Бракли може би трябва да прегледат картите си за управление на двигателите в търсене наваксване на изоставането спрямо съперниците в последните надпревари.

Според мен може да се види, че от Сингапур нататък Ред Бул като че ли направиха голяма стъпка напред. След това в Корея Лотус регистрираха сериозен прогрес – 0,2-0,4 сек. Въпросът, на който вероятно е необходимо да търсим отговор, е какво правят те по отношение на картите за управление на двигателя. Има ли нещо там? Може би за изгорелите газове? Изглежда изоставаме като развитие в последните надпревари. Дали е, защото не разбираме нещо по отношение на механичните настройки? Или Ред Бул и след това Лотус са сторили нещо по моторите и стратегията си за тях? – заяви Волф, цитиран от Аутоспорт.

В Япония подиумът бе зает изцяло от пилоти, чиито болиди са с агрегати Рено – Себастиан Фетел, Марк Уебър и Ромейн Грожан. Това се случи за втори пореден старт след Корея, където първите трима (Фетел, Кими Райконен и Грожан) също бяха с агрегати на френската марка.

За Мерцедес пък приоритет е битката за второто място в шампионата при конструкторите. Тимът от Бракли е трети във временното генерално подреждане и изостава с 10 точки четири кръга преди края на шампионата. Волф начерта три основни точки, които трябва да обмислят в Мерцедес:

Първо, пропуснали ли сме нещо и ако да, защо? Второ, трябва да балансираме правилно ресурсите по отношение на 2014 срещу 2013 г. Трето, необходимо е да се съсредоточим върху това да станем втори в шампионата.

Рено са с едни от най-добрите показатели по отношение управлението и гъвкавостта на двигателите си.

Използването на изключването на някои от цилиндрите и на обдухването на пода от изгорелите газове – които са според правилата – обаче бяха интерпретирани и като доказателство за използване на тракшън контрол. Предимството на Фетел в Гран при на Сингапур бе толкова голямо, че предизвика съмнения за наличието на нелегална система в неговия RB9, след което се появиха още теории за това на какво се дължи скоростта му.