Начало Други Скот Диксън спечели в Торонто и изравни рекорда на Марио Андрети

Скот Диксън спечели в Торонто и изравни рекорда на Марио Андрети

117
0
Скот Диксън, Индикар
Скот Диксън, снимка Индикар

Скот Диксън спечели състезанието на уличната писта в Торонто. Канадският град прие кръг номер 10 от американския пистов шампионат Индикар. Пилотът на Чип Ганаси Рейсинг завърши пред победителя в квалификацията Колтън Херта (Андрети Аутоспорт). Последното място на подиума бе заето от Феликс Розенквист (Макларън). Благодарение на този успех, Диксън изравни рекорда на Марио Андрети от 52 победи.

Херта поведе след летящия старт в Торонто. Зад него бяха Диксън, Нюгардън, Роси, Маклоклън и Малукас.

Във втората обиколка на пистата излезе автомобил за сигурност заради инцидент с Такума Сато. Пилотът на Dale Coyne Racing удари своя болид в стената и се движеше с много бавна скорост. В допълнение по трасето имаше голямо количество карбонови отломки.

След рестарта, Розенквист изпревари Малукас, докато Пауър също се придвижи с няколко позиции по-напред благодарение на по-меките си гуми. Австралиецът изпревари Грожан, който бе заложил на различна стратегия. Алекс Палу също спря по-рано и сложи по-твърди смеси на Файърстоун. Диксън успя да изпревари Херта малко след спираният в бокса. В челото бяха Ринус ВиКей и Пато О’Уорд. Двамата още не бяха спирали в пита и бяха с алтернативна стратегия.

В обиколка номер 30 О’Уорд поведе колоната, следван от Дискън и Херта. Борбата за четвъртото място бе между Розенквист и Роси. Двамата състезатели имаха контакт, който изпрати американеца в стената. По този начин на трасето отново имаше жълти флагове и сейфти кар. Инцидентът беше разгледан от стюардите, които решиха да не наказват Розеквист или Роси.

Почти всички пилоти, с изклчние на ВиКей и Конър Дейли влязоха в бокса. Това предизвика огромно задръстване в пита и много близки срещу между болидите. В крайна сметка всичко се размина без катастрофи. Най-губещ от ситуацията се оказа Нюгардън. Състезателят на Пенске бе забавен при смяната на гуми и загуби няколко позции. Диксън успя да излезе пред Херта и Розенквист.

57 тура след старта на състезанието в Торонто отново бяха развяти жълти флагове поради състоянието на трасето в първи завой.

След възобновяването на надпреварата Ериксон се бореше със зъби и нокти срещу своя съотборник Алекс Палу. В дъното на колоната контакт между Кайл Къркууд и Джими Джонсън отново предизвика появата на автомобил за сигурност.

До края на надпреварата в Торонто Диксън остана на първа позиция. Зад него финишира Колтън Херта, който се защити от атаките на Феликс Розенвкист.

Четвърти завърши Греъм Рейхал (Rahal Letterman Lanigan Racing), следван от Маркус Ериксон и Алекс Палу от тима на Чип Ганаси Рейсинг. Челната десетка бе допълнена от Симон Пажно (Meyer Shank Racing), Кристиан Лундгаард (Rahal Letterman Lanigan Racing) и пилотите на Пенске Скот Маклоклън и Джозуеф Нюгардън. Във временното подреждане Ериксон остана начело с актив от 351 точки. Втори е Пауър с 316, следван от Палу (314 т.), Нюгардън (307 т.) и Диксън (307 т.).