Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 След офертата от Ферари Марко убедил Хорнер да остане в Ред Бул:...

След офертата от Ферари Марко убедил Хорнер да остане в Ред Бул: Отне ми цяла нощ и няколко милиона

3541
0
Хелмут Марко, Кристиан Хорнер
Хелмут Марко и Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер призна преди време, че е получил предложение да оглави отбора на Ферари, но го е отхвърлил. По време на уикенда за Гран при на Испания обаче съветникът на отбора на Ред Бул Хелмут Марко разкри, че всъщност английският мениджър обмислил сериозно възможността. Австриецът заяви, че той го е убедил да не отива в Маранело.

„Преди години [Лука ди] Монтедземоло вече празнуваше в падока и искаше да обяви сделка с [Ейдриан] Нюи, но същата вечер ние разубедихме Нюи. Още една нощ ми отне да убедя Хорнер да остане в Ред Бул. И ни струва няколко милиона“, заяви Марко

Хорнер е част от тима на Ред Бул от създаването му от 2005 г. Той е представен на Дитрих Матешиц точно от Марко. От тогава досега отборът има 99 победи, 245 подиума, 6 титли при пилотите и 5 при конструкторите.

Марко коментира също така напускането на Роб Маршал, който след половин година ще е новият технически директор на Макларън.

„Разделихме се напълно приятелски. Сделката е добра и за двете страни. Роб бе невероятно важна част от екипа ни в продължение на 17 години. Но сега структурата ни е така построена, че напускането му ще има съвсем малко влияние върху работата, ако изобщо окаже такова“, коментира той.

Марко не пропусна да повтори, че предложенията към специалисти в Ред Бул са за много по-високи заплати.

„Като чувам какви са офертите, се чудя как ще се получат нещата с бюджетния лимит. Но е нормално да се опитваш да привличаш хора от един много успешен отбор“, допълни австриецът.

След надпреварата в Испания 80-годишният бивш пилот отбеляза прогреса на Мерцедес

„Те са направили голяма крачка напред, даваха наистина бързи времена. Ние не вървяхме толкова силно с гумите хард. А и аз по принцип гледам нашите коли. Докато сме в челото, това би трябвало да е достатъчно. Не се притесняваме от наказанието (за намаляване времето за работа в аеротунела). Подготвяните новости отдавна са планирани. Имаме аванс от 0,2-0,3 сек и това е сериозна преднина“, коментира Марко.