– Смесени чувства в края на изключително напрегнато състезание, в което имаше страшно много спирания в бокса. От една страна е удовлетворението от присъствието на наш пилот на подиума, а от друга – разочарованието, че не постигнахме очаквания резултат с другия си състезател – бе обобщението на зам.-техническия директор на Ферари Пат Фрай след финала на Гран при на Турция.
Скудерията взе първи подиум за 2011 г., след като Фернандо Алонсо пресече трети финала на Истанбул парк. В отбора като цяло отчетоха подобрение на скоростта си, като според Фрай F150° Italia са били особено конкурентоспособни в определени части от състезанието, когато бяха с меките гуми.
– На финала при дуела с [Марк] Уебър платихме цената за това, че той разполагаше с нов комплект хард, докато ние имахме само използвани. Фелипе [Маса] пък почти постоянно бе в трафик, а и загуби време при спиранията си в бокса. Питовете стават все по-важни и всички, участващи в тях, трябва да са перфектни. Ще се наложи да работим по това, както и да продължим развитието на колите, защото разликата още е много голяма, особено в квалификация – допълни Фрай.
Маса финишира 11-и днес, като сам заяви, че му се е случило какво ли не на трасето.
– Срамота е, тъй като колата бе бърза, темпото – на ниво. Първото спиране в бокса го направихме в точния момент, но тогава загубих позицията, която току-що бях спечелил спрямо [Люис] Хамилтън. При третия и четвъртия бокс също имах грижи. Всички трябва да се потрудим и да оправим този елемент от състезанията си, тъй като той става наистина важен – бе категоричен бразилецът. – Непрекъснато се борех с други пилоти и заради това така и не извлякох максимума от гумите си, както го стори Фернандо, но пък при него всичко бе далеч по-чисто, отколкото при мен. Положителното нещо е подобрението в автомобила. Имахме повече аеропритискане и по-висока скорост на правите. Това са окуражаващи знаци, но трябва да продължим в тази посока и с новите компоненти, които ще дойдат за Барселона – заяви още Фелипе.
Алонсо от своя страна допълни, че отстрани питстопът му 11 обиколки преди финала може да е изглеждал странно, но едва е удържал колата си на пистата в този момент, така че смяната на гуми е била наложителна.
– Наистина има повече изпреварвания, но според мен това се дължи повече на различното поведение на гумите с различните коли, отколкото на подвижното задно крило – сподели испанецът.