Три Ситроен-а DS3 WRC ще водят битка в рали Португалия, управлявани от Мико Хирвонен, Дани Сордо и Халид Ал-Касими.
Четвъртият кръг от шампионата идва след петседмична пауза. По-голямата част от надпреварата е позната от предишни години, но началото й е доста променено. Петъкът се е превърнал почти в маратон – 4 отсечки ще се карат една след друга без сервиз, последвани от над 660 км преход за суперспециалния етап в Лисабон! Другите два дни на надпреварата са далеч по-конвенционални. Сред най-интересните отсечки е неделната Алмодовар – тя е 52 км, а второто й преминаване е пауърстейджа на надпреварата.
– Настилката е с добро ниво на сцепление – това ми харесва най-много от всичко – отбеляза Сордо. – Ако обаче вали, както се случи миналата година, трасето става нещо подобно на ледена пързалка и изходът от ралито е непредсказуем. Вече имам три подиума в Португалия с C4 WRC, така че би било перфектно, ако се изкача едно-две стъпала на почетната стълбичка! Доволен от свършената по време на тестовете работа. Новите настройки ми дават повече увереност и нямам търпение да ги изпробвам в състезанието.
Хирвонен бе най-бърз в миналогодишното издание на ралито, но технически проблем го лиши от победата. Сега той се потруди сериозно в тренировките, за да намери оптимални реглажи за своя DS3 WRC и също остана удовлетворен от постигнатото.
– Целта ни в тестовете бе да продължим да подобряваме нещата. За да спечелим този сезон, ще трябва да направим перфектно рали, при това още от квалификацията. Имам една-единствена цел за предстоящия уикенд: да се боря за лидерството от самия старт – бе категоричен финландецът.
Португалия ще е втори старт с DS3 WRC за Ал-Касими. Настилката там е по-позната за него от снеговете на Швеция и пилотът от Абу Даби ще гони класиране в топ 10:
– Познавам сравнително добре състезанието. След две ралита в Близкия изток с DS3 RRC започнах да намирам необходимия ритъм. Мисля, че ще съм в състояние да водя битка за място в точките. Но за да го изпълня, ще е необходимо да се пазя от грешки.