Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Според Ферари преднината на Ред Бул доказва, че наказанието за превишения бюджет...

Според Ферари преднината на Ред Бул доказва, че наказанието за превишения бюджет е твърде леко

6701
0
старт, Ред Бул, Ферари
снимка: Ред Бул Контент Пуул

В тима Ферари са убедени, че изключителната форма на Ред Бул от началото на сезон 2023 във Формула 1 е доказателство за това, че наказанието на екипа от Милтън Кийнс за нарушаване на бюджетния лимит през 2021 г. не е достатъчно строго. Ръководеният от Кристиан Хорнер отбор се оказа в преразход на позволените от финансовите правила средства. На тима бе наложена глоба от 7 млн. долара и 10% намаление на времето за работа в аеродинамичния тунел. Според шефа на Ферари в F1 Фредерик Васьор тази санкция е твърде лека. Французинът смята, че тя се равнява на по-малко от 0,1 сек.

„Като се има предвид скоростта на развитие по време на сезон, то 10% наказание накрая не е съвсем линейна функция. А [предвидените за тръбата и] спестени средства (глобата на Ред Бул не е включена в бюджетния лимит за 2023 г. – б.р.) може да се вложат в нещо друго като намаляване на теглото например“, обясни Васьор.

„А като се има предвид, че имаш аванс в началото на сезон, защото си похарчил повече предходната година… Не искам да казвам, че не са свършили добра работа, защото наистина мисля, че са справили чудесно. Не търся и извинения за нас. Не е това. Но ако ме питате дали наказанието е твърде леко, то казвам да“, допълни ръководителят на Ферари в Гран при

Ферари е на четвърта позиция в генералното класиране на отборите за сезон 2023 след първите три надпревари. Тимът има едва 26 точки, докато Ред Бул е със 123 пред Астън Мартин (65) и Мерцедес (56). Шарл Льоклер има две отпадания в трите старта (в Бахрейн и Австралия) и едва 6 точки. Карлос Сайнц е с 26 точки. Васьор настоя, че и през трите състезателни уикенда досега във Ферари са имали чувството, че могат да се борят с Ред Бул за първа редица на стартовата решетка.

„В състезанията е по-трудно. От анализите досега поне в Мелбърн предимството бе значително по-ниско. Според мен това се дължи на способностите на пилотите да карат колата на лимита с различни нива на гориво, типове гуми и т.н. Тръгнахме в малко по-различна посока през последните седмици“, каза още той.

Шефът на Ферари обясни и че няма да има Б-версия на SF-23, но някои вече планирани новости ще бъдат изтеглени по-напред

„Ще имаме поредица новости във връзка с различните изисквания за аеропритискане на отделни писти. За Баку не е препоръчително да се вадят много нови компоненти заради спринта, но в Маями, Имола и Барселона ще има и те са част от програмата ни. Направихме някои промени по отношение на настройките и ситуацията в Мелбърн бе по-добра. Няма да има Б-вариант на колата. Няма да видите нещо напълно различно“, допълни Васьор.

Смята се, че развойният план за следващия малко повече от месец на Ферари е от три или четири стъпки: нов дифузьор в Баку, ново задно окачване на Имола и нови кутии за радиаторите, за които се предполага, че вдъхновението е от тези на Ред Бул, в Барселона.