Начало Избрани Според Хорнер е нечестно да се излъчват съобщения като „глупави идиоти“ на...

Според Хорнер е нечестно да се излъчват съобщения като „глупави идиоти“ на Верстапен за стюардите

515
0
Джанпиеро Ламбиазе, Макс Верстапен
Джанпиеро Ламбиазе и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Според Кристиан Хорнер е нечестно е да се излъчват съобщения от радио комуникацията на пилотите по време на състезание като това на Макс Верстапен, в което той нарече стюардите на надпреварата „глупави идиоти“.

Верстапен получи наказание от 10 секунди за удара си с Оскар Пиастри след старта на Гран при на Абу Даби, но от тима му Ред Бул не му съобщиха веднага за санкцията

Стюардите я оповестиха между шеста и седма обиколка на надпреварата. Верстапен научи за наказанието от рейс инженера си Джанпиеро Ламбиазе в 29-ата, когато бе извикан в бокса.

„Макс, бокс. Имаме 10 секунди наказание, така че спри възможно най-скоро. Това е основният ти фокус“, каза Ламбиазе по радиото.

Верстапен реагира след връщането си на пистата.

„Може ли да поискаме 20 секунди? Глупави идиоти“, каза нидерландецът по радиото.

Според Кристиан Хорнер излъчването на тази реплика било „нечестно“.

„Сигурен съм, че във всеки спорт винаги има разочарование от страна на играчи или общо казано участници, което се изразява в разгара на битката, или при съобщението за подобно наказание. В други спортове – във футбола ако им сложат микрофони например, съм сигурен, че ще се чуят определени думи“, даде Хорнер използван от Фелипе Маса пример.

След това изказване шефът на Ред Бул Рейсинг бе попитан какво се е променило, след като преди години каза по повод обидни за стюардите реплики на Себастиан Фетел (вече като пилот на Ферари), че „в който и да е спорт реферът не може да се обижда“.

„Обстоятелствата се променят“, отговори Хорнер. „Пилотите не го правят и понякога имам усещането, че е много нечестно. Чуваме всички пилоти да се сърдят и тръшкат, слушаме шефове на отбори да го правят от време на време. Това е едно от предимствата на достъпа, който има публиката до нашия спорт, но понякога е малко нечестно. Никога няма да откриете камера или микрофон в съблекалните на футболен или ръгби отбор, няма да ги слушате какво говорят.“

„При нас микрофоните са в лицата на пилотите като излизат на стартовата решетка, в момента, в който слязат от колата. Понякога не е необходимо всяко съобщение да се излъчва“, каза още ръководителят на Ред Бул в F1.

По време на уикенда в Абу Даби Фернандо Алонсо също направи забележка за избора на съобщения, които се пускат в ефир. Той каза в тренировките, че неговият Астън Мартин е „най-лошата кола“ и се ядоса на екипа си, че го е пуснал на пистата в трафик.

„Някои коментари са добри, други – лоши. От ФОМ имат тази фикс идея да вадят моите лоши коментари, но аз съм доволен. Това им е работата. Аз казах и някои положителни неща, но ФОМ искат да продават идеята, че съм киселия пилот. От много години се пробват и няма да успеят“, заяви Алонсо.

„Тези разговори са с инженера ти. Опитвате различни неща. А като липсва пълният контекст, просто е неправилно да пуснеш едно отделно съобщение, но точно това се прави“, допълни Алонсо

В случая с Алонсо обаче недоволството бе насочено към отбора му и нямаше нецензурни определения. Верстапен бе наказан по-рано през сезона заради това, че изруга на официалната пресконференция на ФИА. Беше му наложен общественополезен труд, който той ще изпълни в Руанда. Там ще участва в програма с млади състезатели, организирана от местния автомобилен клуб. Верстапен за втори път получава подобна санкция. Предишната беше за сблъсъка му с Естебан Окон след Гран при на Бразилия през 2018 г. Верстапен отиде при френския пилот и го изблъска. Тогава Хорнер заяви, че Окон „извади късмет да се отърве с побутване“. Самият Макс бе убеден, че е останал „спокоен“ и това било „мек отговор“ на ситуацията.

Наказанието на Верстапен в Абу Даби тази година дойде и с две наказателни точки. Това увеличи „актива“ му до 8. При натрупване на 12 наказателни точки в рамките на 12 месеца следва автоматично пропускане на едно състезание. Кевин Магнусен пропусна така Гран при на Азербайджан този сезон.

„Репликата на Макс не беше много дипломатична“, отбеляза Хелмут Марко

„В такива моменти надделяват емоциите и не се мисли от гледна точка на дипломацията. Може би не всичко трябва да се излъчва. Във футбола не им увесват по един микрофон на врата. Не искам да знам там какви коментари правят“, добави Марко.

81-годишният австрийски съветник на Ред Бул в F1 каза също така, че Верстапен ще трябва да внимава повече при толкова наказателни точки. На първите две – за удара с Ландо Норис в Австрия – им изтича срока чак в края на юни 2025 г. Следващите две пак са за инцидент с Норис – от Мексико ’24 – и са до края на октомври догодина. Макс има по 1 наказателна точка за неспазване на делтата в спринта в Бразилия и за ненужно бавно каране в квалификацията в Катар. Те са до 1 ноември и 1 декември 2025 г.