Роберт Кубица е загрижен относно това, че новото поколение предни крила във Ф1 ще доведе до доста инциденти през 2009-та година.
Повишеният риск от повреда на крилото на автомобила при състезания, в които се кара гума до гума вече е отстранен, след като всички автомобили тази година имат крила, широки толкова, колкото и предните гуми.
Но Кубица, който имаше сериозен инцидент през 2007-ма година в Монреал, дължащ се на контакта и разпадането на предното крило на своя БМВ Заубер, мисли, че опасността от катастрофите с висока скорост е повишена, заради новите аеродинамични правила, които са създадени, за да подпомогнат изпреварването.
Полякът каза, че зверската катастрофа на Лучано Бурти в Спа Франкошампс през 2001-ва година е била причинена от повреда на предното крило.
„С това огромно предно крило, което е широко колкото гумите, трябва да бъдем наистина внимателни,”
каза пилотът.
„То е огромно и лесно може да отиде под колата,”, предупреди Кубица.