Макларън се развива така добре и подобрява представянето си на писта, защото успешно копира Ред Бул, заяви Хелмут Марко.
„В момента тече третата година от въвеждането на настоящия (технически) регламент, а хората копират. Някои по-добре и резултатът се вижда при Макларън“, посочи Марко
„От Ферари също постоянно се развиват и вървят напред. Нашите пилоти пристигнаха ентусиазирани в Монако и заяви, че колата минава страхотно по бордюрите. В момента, в който наистина седнаха в автомобилите обаче, реакцията беше: „Неуправляеми!““, каза още 81-годишният австриец.
Още в Монте Карло Марко заяви, че корелацията между данните от симулатора и реалната информация на писта не работи.
„На симулатора се качваме без никакви проблеми (на бордюрите), а тук (в Монако) колата подскача като кенгуру“, повтори Марко една от репликите на Макс Верстапен от тренировките в княжеството.
Верстапен остана шести в Гран при на Монако – зад пилотите на Ферари, Макларън и Джордж Ръсел (Мерцедес). Макларън записа четвърти подиум в осемте старта от началото на сезон 2024 с второто място на Оскар Пиастри. Екипът спечели в Маями с Ландо Норис. Шефът на тима от Уокинг Андреа Стела сподели в интервю за racingnews365.com, че няма нищо тайно в работата на ръководения от него отбор.
„Страхувам се, че няма някаква специална тайна. А ако имаше, нямаше да я споделя!“, засмя се Стела
„Реалността е, че няма нищо тайно. Определено обаче ще използваме този период, през който имаме добри резултати, за да разгледаме как стигнахме дотук. Не искаме да променяме подхода и настройката, които имахме досега. Затова, радвайки се на резултатите, трябва да сме сигурни, че запазваме подхода, мисленето и културата, необходими за надграждане“, продължи ръководителят на Макларън в F1.
„Дотук имаме няколко подиума, една победа, но вижте какво са постигнали от Ред Бул. Нашата амбиция е един ден да сме в тяхната позиция. От нашето място в момента се вижда, че имаме да изкатерим цяла планина. Предстои ни много работа. Така че има радост, празнуваме, но и много анализи. През 2024 г. най-добрата кола няма да бъде начертана от един човек с химикалка в ръка. Тя ще е резултат от приноса на много, много хора и обща работа. Техническите способности са толкова важни, колкото и тези за работа в екип. Ако имаш 10 супер специалисти, които обаче не работят добре заедно, то няма да получиш свястно предно крило“, каза още Стела.
„Затова трябва да се развиват не само техническите аспекти на работата. В крайна сметка хора конструират колите, хора ги произвеждат, хора ги обслужват и карат. Така че в крайна сметка това е зависещ от хората бизнес. Формула 1 е върхът в технологиите в автомобилния спорт, но човешкият фактор е водещ“, добави шефът на Макларън в Гран при.
View this post on Instagram