Въпреки че в екипа на Ферари официално никога не е имало пилот със статут на номер 1 в отбора, докато Михаел Шумахер бе състезател на екипа винаги той е бил третиран като човекът притежаващ този статут. Когато той счупи крак на Силвърстоун през 1999 г. в края на сезона именно на германецът се наложи да подкрепя своя колега Еди Ървайн.
В настоящия момент и двамата пилоти на Скудерията имат равен брой точки и двамата състезатели изглеждат равнопоставени.
В рамките на уикенда за Гран при на Германия Фелипе Маса разкри от кой момент през миналия сезон на него му се е наложило да помага на Райконен.
Пред френският всекидневник Le Figaro бразилецът е разкрил интересни детайли от политиката на отбора спрямо пилотите.
“Отборът не трябва да взима решение за това, кого да подкрепи докато нещата не се развият твърдо в посока за единия или другия”, обяснява Маса. Бразилецът е започнал да помага на Райконен едва след Гран при на Италия, когато той не взе точки в надпреварата и при четирите оставащи състезания до края на сезона бе с 18 точки по-малко от тогавашния водач Хамилтън и с 5 по-малко от съотборника си.
“От там нататък само Кими имаше мъничък шанс за успех”, който както знаем финландецът използва напълно. “За да успее той всички се съсредоточихме да му помогнем, целия тим включително и аз. Тази година се надявам, че аз ще бъда наред.”
От няколко месеца насам се спекулира с това, че след края на сезона Фелипе Маса едва ли не ще бъде изхвърлен от отбора за да бъде привлечен друг пилот на негово място (според същите слухове Алонсо или Кубица). След оттеглянето на Жан Тод, чийто син е мениджър на Маса и който е смятан за главна причина за присъствието на бразилеца в отбора, индикациите за възможна смяна станаха още по-явни. Това обаче явно не притеснява Маса.
“Имам договор до края на 2010 г. и се чувствам чудесно в отбора, нямам намерение да го сменям.
Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Според Маса: Все още няма нужда от статут на пилот номер 1...