Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Според Ръсел Мерцедес са избрали правилната концепция: Догодина колата ще е много...

Според Ръсел Мерцедес са избрали правилната концепция: Догодина колата ще е много по-силна

1445
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Виктор Алекян

Иван Тенчев, Сингапур. Джордж Ръсел заяви, че болидът на Мерцедес и през следващия сезон във Формула 1 ще следва философията на настоящия. Тимът от Бракли има много проблеми през 2022 г., но въпреки това в екипа били убедени, че концепцията на болид с малки и тесни кутии за радиаторите е правилна, защото цифрите показвали точно това. Проблемът бил, че просто при F1 W13 са възникнали неочаквани проблеми като подскачането удрянето на шасито в пистата и т.н. Най-важното обаче било, че екипът вече е наясно с причините за всички тях и реакциите на колата.

„Уверен съм, че посоката, която ще поемем, е правилната“, заяви Ръсел

„Имаме философия, която ще се опитаме да запазим в развитието си и съм убеден, че тя е правилната. Не казвам, че със сигурност ще постигнем непременно нашите цели. Но самият факт, че имаме конкретни цифри като цел, към която се стремим, е положителен. Очевидно не знаем и колко ще напреднат нашите съперници през зимата. Със сигурност обаче ще имаме кола, която ще е много по-силна на всички писти.“

На въпрос по време на брифинга на Ръсел с медиите в падока на пистата Марина Бей на какво почива увереността, че догодина ще успеят да са наистина бързи и да решат проблемите си от този сезон, англичанинът заяви, че база за това са цифрите, които имат в завода, но не иска да навлиза в повече подробности.

В неделното състезание отново ще проличат силните и слаби страни на Мерцедес F1 W13. Силните са предимствата на колата на писти с повече притискане, но болидът е много чувствителен към неравни градски трасета. Това се видя тази година в Монако, Баку и Канада. За да няма много подскачане например, автомобилът трябва да се постави доста високо над асфалта, а така се влошават общата скорост и представяне. Добрата новина обаче е тази, че най-дългата права в Сингапур е само 800 м, а не 2 км като в Баку.

Според Ръсел обаче тимът вече е по-наясно с колата и реакциите ѝ. В последните 3 състезания (от Спа до Монца) знае как да я настройва и да извлича повече от нея

„Направихме много анализи на състезанията, в които сме били конкурентни, състезанията, когато сме били бавни и се опитваме да разберем защо е така“, обясни британецът. „И мисля, че успяхме да разберем причините, да разберем защо на определени писти бяхме много по-конкурентни от други. Успяхме да научим това само в хода на последните надпревари. И мисля, че този троен удар след лятната пауза беше доста показателен за нас с колебанията ни преди това на писти с голямо и малко притискане. Имахме толкова много различни проблеми, а сега вярваме, че имаме посока, в която трябва да се насочим.“