Отборите от Формула 1 са доближили границата на възможното развитие на колите си според Фредерик Васьор. Ръководителят на Ферари в Гран при посочи, че това затруднява работата. Той сподели също така, че в Маранело са затруднени от факта, че подскачането, тормозещо от известно време Шарл Льоклер и Карлос Сайнц, не може да се симулира в аеротунел.
„От една страна сме убедени, че е очевидно как десета до десета и половина от секундата променя напълно физиономията на уикенда. Всички натискаме да извадим нови части. А знаете, че корелацията по отношение на това, което се върши във фабриката, за да се справим с подскачането и случващото се на пистата не е лесна. На Мерцедес не им беше лесно, на нас също, както и на други отбори в началото на сезона. На ръба на развитието сме. Имаме едни и същи правила от около четири години. И сега се получава своеобразна асимптота на представянето“, коментира Васьор.
(б.р., асимптота – в математиката асимптота на равнинна крива е права, която се приближава неограничено до клон на кривата, но никога не я допира)
„Преследването на последната десета от секундата става все по-трудно. Все повече приближаваме границата. Това важи за всички“, продължи шефът на Ферари
„Трябва освен това да внимаваме с твърдения като това, че подскачането е ключов фактор. Става дума не само за представяне, а е основно въпрос за това каква е увереността на пилотите. Ако спечелиш една десета благодарение на аеропритискането, после може да загубиш три десети заради (липса на) увереност у състезателите или постоянство на представянето им.“
„Проблемът с подскачането е, че почти невъзможно да се симулира. Освен това се вижда от сесия на сесия, че се променя – при смяна посоката на вятъра или някакви други условия. Ту се появява, ту изчезва. Това не може да се симулира в аеродинамичния тунел. Има някои стойности, чието измерване може да покаже приблизително дали ще сме в по-добра форма или не. А понякога и сме принудени да въвеждаме някои неща заради това колко ще спечелим от тях“, каза още Васьор.
„В крайна сметка цялата ситуация е полезна за подобряване на инструментариума ни, защото сега трябва да измислим как да симулираме подобно нестабилно поведение. Направихме огромна крачка напред, но и другите сториха същото. Проблемът е, че се развиваме много по-близо до лимита. Налага се да играем с подскачането, за да останем близо (до съперниците)“, допълни ръководителят на Ферари в Гран при.
View this post on Instagram