Спортният директор на Ред Бул Джонатан Уитли напуска тима от Милтън Кийнс, за да стане шеф на отбора на Ауди. Това е второто голямо назначение за тима в рамките на малко повече от седмица. Миналия вторник бе обявено приличането на Матия Биното, който оглавява от днес целия проект и е главен технически директор.
Today, we announce the departure of Sporting Director Jonathan Wheatley, as he heads to a new challenge in the role of Team Principal with the Audi F1 Project.
Everyone at the Team wishes Jonathan all the best. We will announce a new Team structure in the coming weeks.
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) August 1, 2024
Слухове за евентуално напускане на Уитли се появиха още в началото на май – дни след като бе обявено, че Ейдриан Нюи ще си тръгне от Ред Бул. Твърдеше се, че спортният директор на отбора от Милтън Кийнс отдавна искал да стане шеф на отбор и дори сондирал мнения с други екипи.
„Работата ни с Джонатан бе дълга и успешна – над 18 години. Неговият принос за шест титли при конструкторите и седем корони при пилотите – първо като тийм мениджър, а след това като спортен директор – е завинаги част от историята на отбора ни“, коментира Кристиан Хорнер.
Хорнер допълни, че всички от Ред Бул Рейсинг и Ред Бул Технолъджи желаят всичко най-добро на Уитли и му благодарят.
Джонатан Уитли ще остане на настоящия си пост до края на сезон 2024. След това ще има период на т.нар. gardening leave, който за кадър с неговия ранг може да стигне и година
Уитли е сериозно назначение за Ауди като се има предвид опитът на 57-годишния англичанин във Формула 1. Кариерата му в Гран при започва като механик в Бенетон в началото на 90-те години на XX век. Издига се до главен механик на отбора – заема този пост от 2001 до 2006 г. След това напуска екипа, който вече е Рено и става тийм мениджър на Ред Бул. Уитли е един от най-дългогодишните служители на отбора от Милтън Кийнс, в чието изграждане участва заедно с Хорнер и Нюи, който също си тръгва в края на настоящия сезон. На него отдават заслугата за изключителните постижения на механиците на Ред Бул при спиранията в бокса на пилотите на отбора.