Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Стейк Заубер отваря нова глава в своята история

Стейк Заубер отваря нова глава в своята история

2729
0
Стейк Заубер C44
снимка, Стейк F1 Тийм

Стейк Заубер отваря нова глава в своята история. Швейцарският отбор представи новата си идентичност, включваща променено име и уникална разцветка по време на специална церемония в Лондон. На събитието беше показан и новият автомобил на тима, който е със сериозно обновен дизайн.

Заубер се състезаваше като  Алфа Ромео в периода 2019-2023 г. В края на миналия сезон обаче партньорството с италианския производител приключи. Затова швейцарският отбор официално се преименува на Stake F1 Team (Стейк F1 Тийм) за сезон 2024, докато името на шасито е Kick Sauber

Въпреки поредната промяна на името, отборът ще продължи да използва същата конвенция за имената. Тя беше приета от Заубер още преди да влезе в F1 през 1993 г.

Заубер ще се състезава като Стейк през сезоните 2024 и 2025. След това екипът ще обедини усилия с Ауди. Германският производител влиза в F1 през 2026 г. Тогава се очаква още една промяна на наименованието на отбора.

Днес Стейк Заубер показа автомобила си за сезон 2024 в F1 на церемония в Лондон. Това бе първият случай в историята на тима, в който даден болид бива представен в Обединеното кралство. Преди това автомобилите на Заубер са били представяни в Австрия, Германия и Швейцария.

Тази година Стейк Заубер залага на уникална ливрея. Тя включва флуоресцентно зелено и черно. Червеният цвят е премахнат заради отсъствието на Алфа Ромео.

Пилоти на Стейк Заубер продължават да бъдат Валтери Ботас и Гуаню Жу. Двамата ще изпробват за първи път новия болид С44 по време на шейкдаун на пистата „Каталуния“ в петък. После колата ще се включи в преди официалния тест в Бахрейн в периода 21-23 февруари.

Това е първият болид на Стейк Заубер, който се разработва с участието на новия техническия директор Джеймс Кий. Работата по колата започна още преди идването на британския инженер. В началото на сезон 2023 Кий напусна Макларън и пристигна в Заубер, където отново се събра с Андреас Зайдл.

Новата кола на Стейк Заубер се отличава с така наречения „агресивно преработен“ аеродинамичен пакет. Тук се включва преминаването от предно окачване с избутващи пръти към предно окачване с издърпващи пръти. Това е конфигурация, използвана преди това от Ред Бул и Макларън и има за цел да създаде някои предимства в аеродинамично отношение.

Тимът посочи, че тази година е планирана по-амбициозна програма за научноизследователска и развойна дейност в сравнение с миналото. Също така бе отбелязано, че се „финализират някои важни актуализации, които ще бъдат пуснати на пистата в началните кръгове на шампионата.“ Целта на Стейк Заубер е да бъде силен играч в борбата за развитие.

Ръководителят на Стейк Заубер Алесандро Алуни Брави заяви, че новият външен вид е част от усилията да се приеме промяната след края на сътрудничеството с Алфа Ромео и с изграждането на отбора преди обединението с Ауди

„Има нова идентичност за нашия отбор, тъй като започваме като Стейк F1 Тийм. Видяхме много промени, което прави тази толкова вълнуваща ера за нас“, сподели Брави.

„Това партньорство ще ни помогне да достигнем до нова аудитория и да разширим фенската си база. То също така ни дава възможност за свеж и иновативен подход в начина, по който комуникираме.“

„Имаме промени и в други области. Развиваме структурата на отбора и укрепваме персонала си. Това предполага, че в Хинвил продължава работата във всички области. Това е нова вълнуваща ера за нашия екип“, добави ръководителят на Стейк Заубер.

Алуни Брави заяви, че отборът е разработил подобрен автомобил. Той обаче призна, че потенциалът на C44 може да се оценява само спрямо напредъка на съперниците.

„Това, че сме в началото на тази нова ера, не означава, че веднага ще получим по-добро представяне. Всичко, което направихме през тази зима ни кара да бъдем оптимисти, че можем да направим крачка напред“, каза Брави.

„Работихме усилено под ръководството на новия ни технически директор Джеймс Кий, за да развием проекта и автомобила си във всички области. Взимаме по-крайни решения и се опитваме да подобрим всеки един детайл.“

„Новата техническа група направи крачка напред. В същото време обаче сме реалисти. Трябва да видим какво са направили другите отбори през зимата. Знаем, че сме се подобрили. Съвсем скоро ще видим дали това подобрение е достатъчно, за да се борим за по-добри позиции“, каза още ръководителят на Стейк Заубер.

Брави също трака подчерта, че в момента се работи по подобряването на всички аспекти на отбора

„През тези две години отборът ни ще премине през голям процес на трансформация към сезон 2026, когато ще станем заводски отбор на Audi“, каза италианецът.

„Фокусът ни обаче е насочен към тук и сега. Знаем, че е важно всеки ден да полагаме основите на нашия отбор. Ето защо работим много усилено за подобряване на всички области на нашата организация под ръководството на [главния изпълнителен директор] Андреас Зайдл.“

Миналата година Заубер се класира едва на девето място в шампионата при конструкторите. Най-добрите класирания на тима бяха две осми места на Ботас. Затова Брави очаква да види по-добро представяне през тази година.

„Не можем да говорим за конкретни цели, защото винаги е трудно да се ангажираме с цифри. Целите ни са ясни – да подобрим представянето на нашия автомобил и на нашия пакет. Под пакет имам предвид всяка област – от състезателния екип до операциите на пистата, питстоповете и стратегията. Това е нещо повече от представянето на автомобила. Ние сме ангажирани във всички отдели да направим тази стъпка, това е целта.“