Начало Избрани Стела: MCL60 ще изисква агресивна програма за развитие

Стела: MCL60 ще изисква агресивна програма за развитие

889
0
Макларън MCL60 и Ландо Норис
снимка, Макларън

Андреа Стела каза, че MCL60 ще изисква агресивна програма за развитие през сезон 2023. Според шефа на Макларън това е най-добрия начин да се подобри скоростта на тазгодишния автомобил на отбора.

Макларън празнува 60-годишнината от своето създаване. За съжаление британският отбор направи не толкова приятно впечатление по време на тестовете в Бахрейн. Екипът имаше фундаментални проблеми с автомобила MCL60, които бяха причината Макларън да направи най-малък брой обиколки от всички 10 отбора на стартовата решетка.

Още при представянето на автомобила в Уокинг Стела предупреди, че не е доволен от състоянието на разработката на болида на Макларън за 2023 г. Италианският специалист се надява предстоящите подобрения  да помогнат на автомобила да се бори за позиции в топ 10. В същото време главният изпълнителен директор Зак Браун също потвърди, че отборът не е постигнал целите си за развитие

Тестовете през миналата седмица разкриха пълната степен на проблемите на Макларън. Според Стела, MCL60 е показал лоша аеродинамична ефективност. Това означава, че дизайнът на болида просто произвежда твърде голямо съпротивление и няма достатъчно добро притискане.

Стела предполага, че само агресивна програма за развитие на MCL60 ще помогне на Макларън да бъде един от топ отборите в средата на колоната.

„MCL60 ще изисква агресивна програма за развитие. Според мен трябва да сме много смели и доста настойчиви ако искаме да бъдем един от топ отборите в средата на колоната“, сподели Стела.

„Смятам, че [агресивността] може да бъде замислена от гледна точка на графика, тъй като искаме да въведем тези подобрения възможно най-скоро и от гледна точка на темпото на развитие.“

„Виждаме, че полето е изключително конкурентно. Моето лично мнение е,  че F1 става все по-конкурентна с всяка изминала година. Казвам това от гледна точка на това колко много отбори вече разполагат със съоръженията, оборудването и хората, които им помагат да развиват автомобилите си с много високи темпове.“

„Трябва да развиваме MCL60 повече от нашите конкуренти ако искаме да бъдем в топ 4. В противен случай можем да загубим няколко позиции и да се отдалечим дори и от местата в дъното на топ 10“, добави директорът на Макларън.

Междувременно Джолион Палмър каза, че Макларън ще трябва да наваксва изоставането си от самото начало. Отборът от Уокинг също така трябва да реши фундаменталните недостатъчни на MCL60 възможно най-скоро.

„Миналата година те почти не навъртяха километри в тестовете заради проблеми със спирачките. Този път проблеми създават капаците на колелата“, коментира Палмър.

„Намаляването на теглото все още е голяма област на развитие за отборите. В Макларън пък откриха фундаментален недостатък в автомобила си, който провали голяма част от пробега им. Те имаха най-малко обиколки от всички отбори, което не е добре за новака Оскар Пиастри, който нямаше особено чист старт на кариерата си в F1.

„Дали Макларън разполага с достатъчно средства, за да бъде в средата на стартовата решетка? В момента те изглеждат много потиснати.“

„Да, те планират подобрения, но все пак тестовете несъмнено бяха трудни за тях. MCL60 изглеждаше достатъчно добре балансиран на пистата. Лично аз смятам, че им липсва притискане и фундаментална скорост. Макларън без съмнение са отбор, който в началото на годината ще трябва доста да наваксва“, допълни бившият пилот от F1.