Начало Избрани Стела: Структурата на Макларън е коренно различна в сравнение с тази от...

Стела: Структурата на Макларън е коренно различна в сравнение с тази от 2015-та

1118
0
Андреа Стела, Макларън
Андреа Стела, снимка Макларън

Андреа Стела коментира последното преструктуриране на Макларън. Италианският специалист даде да се разбере, че сегашната организация на технически отдел на тима няма нищо общо с тази, която е била през 2015-та.

В миналото Макларън работеше в структура, състоящата се от трима главни инженери. В нея работеха хора като Тим Гос, Мат Морис и Питър Продрому. Гос и Морис напуснаха отбора преди няколко години, докато в същото време екипът подписа с Джеймс Кий. Британецът изпълняваше ролята технически директор и носеше основна отговорност за развитието на автомобилите на Макларън.

В края на март Макларън направи сериозно преструктуриране на своя технически отдел. Британският отбор се раздели с досегашния си технически директор Джеймс Кий и няма да назначава негов заместник. Вместо това Макларън създаде специален технически изпълнителен екип. В него ще работят Питър Продрому, Нийл Холди и Давид Санчес. Френският инженер ще започне работа в Уокинг в началото на 2024 г. тъй като се намира в „градинарски отпуск.“ Тримата специалисти ще докладват директно на ръководителя на отбора Андреа Стела

Архитектът на новата структура на тима е главният изпълнителен директор Зак Браун. Американският бизнесмен направи последните промени в екипа с цел подобряването на представянето на автомобилите на пистата. Освен реорганизацията на някои отдели, Макларън работи усилено върху пускането на новия въздушен тунел в Уокинг.

Стела настоя, че сегашната уредба на Макларън не може да се сравнява с тази отпреди 8 години.

„Структурата на Макларън е коренно различна в сравнение с тази от 2015-та. Единственото общо нещо между двете организации е числото три“, сподели Стела.

„Останалото е съвсем различно. По онова време, когато се присъединих към Макларън през сезон 2015, имаше трима технически директори. Според мен, разделянето на компетенциите е много объркващо,“ продължи ръководителят на Макларън. „Дори за вътрешните хора беше доста трудно да разберат кой какво прави. Първата разлика е, че вече знаем точно какви са критериите за това разделяне. Искаме в структурата, която сме въвели, да имаме ясно лидерство по отношение на трите основни области за създаване на бързи автомобили в съвременната F1- аеродинамика, концепция на автомобила и инженерство“, каза още Стела.

„Затова искахме този модел да бъде ясно формулиран като начин да отговорим на въпроса, който Зак и аз споделихме още от първия ден в ролята ми на директор на отбора: как да създадем организация, ориентирана към резултатите? Беше необходим подход от гледна точка на моделирането на екипа на F1.“

„Първата разлика е, че по онова време техническата структура беше доста неопределена по отношение на това кой какво прави.“

Стела казва, че сега областите на отговорност вече са напълно ясни. Италианецът добави, че моделът се различава от предишния, тъй като хората, които участват в него, са подчинени на ръководител на екипа със сериозен технически опит

„Сега имаме ясен модел на екипа и по-конкретно на техническата област. Освен това по онова време тази техническа група се отчиташе на директора на отбора, който не беше технически специалист. Сега имаме директор на отбора, който е и инженер. Но въпреки това не очаквам да съм много зает с управлението на нашия технически отдел.“

„Първо, както казах, имаме много силни лидери във всяка област. Крайна сметка важното е, че предлагаме идеи за ефективност. Това е нещото, което ни липсва най-много в организацията на Макларън. Когато става дума за вземане на решения, в повечето случаи това е просто и е естествено следствие от това, че на масата се предлага подробна и висококачествена информация“, заключи Андреа Стела.