Андреа Стела посочи най-големите слабости на автомобила на Макларън. Италианският специалист е на мнение, че ниското сцепление в Маями и техничната секция около замъка в Баку са били ахилесовата пета на MCL60.
Макларън преживя два трудни уикенд в Баку и Маями. Отборът от Уокинг спечели само две точки и отново имаше сериозно изоставаше от преките си съперници.
В Азербайджан Ландо Норис финишира девети, докато Оскар Пиастри бе 11-ти. Седмица по-късно двамата изпитваха сериозни затруднения на аутодрома в Маями. Първо Норис бе ударен от Ник де Врис (Алфа Таури) малко след старта на състезанието. В резултата на това британецът имаше поражения в своя болид. След това Пиастри имаше проблеми в системата „brake by wire“, заради които трябваше да намали темпото. В крайна сметка двамата финишира 17-ти и 19-ти в Маями и регистрираха най-слабия резултат за Макларън от началото на сезон 2023 в F1
Стела коментира представянето на Макларън в последните два старта. Италианецът вярва, че MCL60 е губил най-много време в бавната секция около замъка в Баку. В Маями автомобилът е страдал най-вече заради изключително ниското сцепление на временното трасе, което бе напълно преасфалтирано.
Според Стела, тези участъци подчертават недостатъците на MCL60 в ситуации, в които не се подава газ и не се спира.
„Очертава се тенденция- автомобилът ни е конкурентоспособен когато сцеплението е високо. Тази тенденция е свързана с факта, че колкото по-ниско е сцеплението, толкова повече време трябва да прекарвате без да използваме спирачките и педала на газта. Това е ситуация, в която автомобилът ни не работи много добре“, сподели Стела.
„[Когато] температурите на въздуха и асфалта бяха по ниски, то тогава автомобилът беше много по-щастлив. Това позволява на пилотите ни да натискат повече“, продължи Стела. „Ако атакуваш на спиране, свеждаш до минимум тази фаза в средата на завоя, в която изпускаш спирачките и газта. В този случай веднага придобиваме конкурентоспособност.“
„Трасетата в Азербайджан и Маями разкриха най-сериозните слабости на автомобила на Макларън. Нека да погледнем Баку, където имаше нов асфалт. Сцеплението там беше високо и във всички участъци, където можеш да спираш силно. Затова бяхме много силни на късите 90-градусови завои 1 и 2. Времето без натискане на газ и спирачка в този участък е много малко.“
„Но ако видите участъка на замъка, където трябва да се кара повече на инерция, ще усетите, че не бяхме много конкурентоспособни дори в Баку. Така това е една тенденция“, добави шефът на Макларън.
Стела подчерта, че е важно Макларън да изолира и разбере тази негативна тенденция. По този начин преструктурираният технически отдел има по-голяма възможност да я премахне с напредване на сезона
„Тази тенденция е важно да бъде разбрана, защото по някакъв начин тя определя и посоката на развитие. Знаехме, че с ъпгрейда в Баку [промененият под] добавихме малко притискаща сила, но не променихме характеристиките на автомобила.“
„Всъщност не съм много изненадан, че губим относителна конкурентоспособност в тези условия на ниско сцепление, когато прекарваме много време без спирачки и без газ.“
Стела добави, че от Макларън са установили тази слабост. Сега екипът опитва да компенсира ограничените средства за CFD и аеродинамичен тунел като се съсредоточи върху решението на този проблем. Италианецът посочи и силните страни на MCL60.
„Виждаме, че автомобилът е силен при спиране в права линия и във високоскоростните участъци. Предимството на това е, че можете да насочвате и концентрирате развитието си. Това, което научаваме в тези първи състезания, е, че трябва да се съсредоточим още повече върху поведението на колата когато се движи по инерция и не използва толкова газ и спирачка“, завърши Андреа Стела.
В момента Макларън заема петото място при конструкторите с актив от 14 точки, колкото има и Алпин. Британците обаче са на по-предна позиция благодарение на шестото място на Норис в Австралия.
It didn’t kill us; it didn’t break us. It only makes us stronger.
So perfectly articulated, boys, 😉
The #McLarenUnboxed cameras captured the highs and lows of our weekend at the #MiamiGP, see it now on YouTube. 📦
— McLaren (@McLarenF1) May 11, 2023