Шефът на отбора на Хаас Гюнтер Щайнер заяви, че всички тимове от F1 трябва да се справят с тазгодишния лимит на бюджетите. Изказването се случва на фона на искането на големите екипи за увеличаване на прага на разходите.
Бруталната инфлация, по-високите цени на енергията и разходите за превоз оказват влияние върху отборите от F1. Тези фактори водят до увеличаване на харчовете, което надхвърля прогнозите на много екипи.
Проблемът засяга най-вече по-големите отбори в световния шампионат тъй като те са по-близо до прага от 140 млн. долара, отколкото техните съперници и по-скромни екипи.
Отборите Ред Бул, Ферари, Мерцедес и Макларън открито заявиха, че разходите им са толкова ограничени. Според тях, превишаването им е почти неизбежно, освен ако ФИА не отпусне допълнителна помощ.
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че ситуацията може да доведе до невъзможност някои отбори да изкарат своите автомобили в последните кръгове на сезон 2022.
Въпреки всичко Щайнер твърди, че сегашният таван е намалил разликата между участниците във F1. Също така е помогнал за по-добри състезания, поради което трябва да се запази и в бъдеще.
„Това е като смесване. Както винаги съм казвал, не вярвам нещо да се промени в краткосрочен план. Все пак в средносрочен и дългосрочен мисля, че ще се доближим още повече„, каза шефът на Хаас.
„Затова сега не трябва да променяме бюджетния таван и да го увеличаваме. Това правило всъщност е добре за състезанията в средата на колоната.“
„Никога не знаеш кой е най-добрият от останалите. Смятам, че ако продължим с бюджетния таван и с тези правила, ще се сме много близо до големите отбори.“
„Отборите от F1 трябва да се справят с бюджетния лимит по един или друг начин. Ще остана без работа, ако кажа на шефа си, че няма да изкарам до края на годината. Това е моето задължение. Трябва да го направим, защото ако не завършим сезона, няма да получим никакви пари в началото на следващата година.“
Едно от решенията, с което Щайнер би могъл да се съгласи, е временна и ограничена помощ, както препоръчват Мерцедес и Макларън. Тя може да покрие тазгодишното увеличение на разходите за превоз. Такъв план ще покрие допълнителните разходи за логистика и транспорт на големия екип, като същевременно ще гарантира, че средствата няма да отидат за допълнителни разработки.
„Нека погледнем транспортните разходи. Бих казал, че тази година те са с три милиона повече от миналата. Така можем да увеличаваме горната граница на разходите може би с три милиона за такъв вид харчове, защото това също е лесно за контролиране, тъй като всичко се прави от FOM“, обясни Щайнер.
„Така че не можете да кажете „О, похарчих повече средства“, защото FOM ви изпраща сметката. Всичко е много по-прозрачно.“
„Ако догодина транспортните разходи отново намалеят, цената на килограм ще бъде по-висока. Това е много лесно да се наблюдава и контролира. Ако стойностите паднат, просто отнемаме тези три милиона“, добави шефът на екипа на Хаас.
An autograph hunter’s paradise ✍️🇲🇨#HaasF1 #MonacoGP pic.twitter.com/SYxEZ0GzQ5
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) June 2, 2022