Отборът на Ред Бул отиде трети в генералното класиране на екипите след Гран при на Мексико и въпросът с бъдещето на Серхио Перес отново излезе на преден план. Преди началото на състезанието на Аутодромо Ерманос Родригес от Ред Бул му поставиха една цел: да победи Оскар Пиастри (Макларън) в надпреварата. Двамата бяха 17 и 18-ти на стартовата решетка. На финала австралиецът бе осми и взе точки, а Перес видя карирания флаг последен от завършилите пилоти – 17-ти. Последният подиум на Серхио е от Гран при на Китай – пети кръг от първенството. А положението с пилотите на Ред Бул Рейсинг стана още по-сложно след уикенда в Мексико, където и Перес, и състезателите на Виза РБ ядосаха сериозно Хелмут Марко.
В навечерието на уикенда за Гран при на Мексико бащата на Серхио Перес Антонио Перес Гарибай заяви, че синът му може да спечели и световната титла във Формула 1 ако получи достатъчно добра кола. След квалификацията Марко критикува представянето на мексиканския пилот и започна с коментар на това изявление.
„Уважавам бащиния оптимизъм, но… Чух го (Серхио Перес – б.р.) по радиото да се оплаква много от проблеми със спирачките. Ще трябва да видим какво става. Не съм чувал за такъв проблем в последните две състезания. Но се надявахме на обрат, всички очаквахме промяна (в представянето му), която не се материализира“, коментира Марко
„[Юки] Цунода пък се завъртя в Остин и сега катастрофира в квалификацията (в Мексико). С новия под е, също като [Лиам] Лоусън, а не знам дали имат резервни части. Ако сменят всичко, стартът е от дъното. Беше абсолютно ненужна катастрофа. Мислехме, че се е стабилизирал, но очевидно не е, след като има натиск от страна на [Лиам] Лоусън. Вижда се“, добави 81-годишният съветник на Ред Бул в F1.
Цунода катастрофира и след старта на Гран при на Мексико. Лиам Лоусън пък така се защитаваше срещу Перес, че се стигна до удар помежду им и това съвсем ядоса Марко.
„Лоусън не трябваше да е толкова твърд. Не и срещу сестринския отбор“, заяви австриецът.
View this post on Instagram
Кристиан Хорнер каза, че Лоусън се извинил на Перес, особено след като му показа и среден пръст на пистата. Новозеландецът потвърди малко по-късно, че наистина го е направил.
„Перес половин обиколка ме блокираше и се опитваше да ми съсипе състезанието. Бях ядосан, макар че това не е извинение. Не трябваше да го правя и затова се извинявам“, каза Лоусън относно жеста си.
Liam Lawson apologizes for flipping Checo off
„It’s obviously one of those in the moment things. He spent half the lap blocking me, trying to ruin my race, so I was upset.“
„But it’s not an excuse. I shouldn’t have done it, and I apologise for that.“pic.twitter.com/GlinuhoHTi
— RBR Daily (@RBR_Daily) October 28, 2024
Марко отказа да коментира представянето на Перес непосредствено след финала на Гран при на Мексико.
„Не може да се говори за представяне и какво би могъл да означава за бъдещето този резултат като се имат предвид щетите по колата му. Нямаше начин да кара на лимита. А и представянето на самата кола беше ужасно. След удара с Лоусън Чеко загуби около 60 точки аеропритискане, така че беше далеч от конкурентоспособен. Ще видим какво ще стане в следващите четири състезания, както вече казахме“, каза Марко след надпреварата.
Този път по-острата реплика дойде от страна на Кристиан Хорнер. На въпрос относно бъдещето на Перес в Ред Бул той заяви: „Вижте, в този бизнес представянето е важно. Идва един момент, когато трябва да се взимат трудни решения“
През уикенда в Мексико стана известно също така, че най-големият спонсор на Серхио Перес – Телмекс, който е спонсор и на отбора на Ред Бул, ще спре да работи с тима от догодина. Карлос Слим Домит изрично уточни, че компанията ще продължи да подкрепя пилота.
„Разговаряме с отбора, все още има дискусии и не всичко е уточнено. Но намерението ни винаги е било да продължим с Чеко. Несъмнено Ще работим с него докато можем“, заяви синът на Карлос Слим Хелу.
„Проблемът с договора на Чеко е отделен от свързаните със спонсорството ни въпроси. Ако няма възможност да продължим с екипа, то ще работим само с Перес“, допълни той.
Основната причина за оттеглянето на Телмекс е новият договор на Ред Бул с AT&T. Смята се обаче, че има известно отношение и към оставането на самия Перес в тима. Финансовият принос на мексиканския пилот към отбора от Милтън Кийнс – и като спонсори, и като продажби на мърчандайз – е много сериозен.
Така положението с пилотите на Ред Бул Рейсинг съвсем се обърка четири кръга преди края на сезон 2024. Екипът няма много опции за догодина, но тепърва ще взима решения.
View this post on Instagram