Ланс Строл винаги е бил първи избор на Астън Мартин. Това потвърди шефа на тима Майк Крак. Според него, приоритет на екипа е бил да запази пилотския си състав и да гарантира своята стабилност в дългосрочен план. От друга страна Крак призна, че Астън Мартин е обмислял няколко алтернативи, преди да удължи договора на канадеца.
Строл е част от базирания в Силвърстоун отбор от 2019 г. Канадецът се намира в шестата си кампания в Рейсинг Пойнт/Астън Мартин и натрупа сериозен опит в F1, макар да е само на 25 години.
Строл има уникална позиция в Астън Мартин, тъй като собственик на отбора е неговият баща Лорънс Строл. Така на практика младият канадец може да остане колкото си иска в екипа. Няма съмнение, че този специален статут го предпазва от типичния натиск върху представянето, с който се сблъскват останалите пилоти на стартовата решетка
Канадецът се представяше доста колебливо през последните два сезона и изоставаше сериозно от съотборника си Фернандо Алонсо. Това породи спекулации, че той може да загуби мястото си в Астън Мартин и да бъде заменен от някой по-бърз състезател. Сред потенциалните му заместници бяха спрягани Карлос Сайнц, Пиер Гасли и др.
В края на юни стана ясно, че Строл остава част от Астън Мартин. Канадецът е подписал нов многогодишен договор, който гарантира неговия престой в отбора за неопределено време. Така той ще продължи да си партнира с Алонсо до края на 2026 г.
Крак предполага, че Строл е бил приоритет №1 за Астън Мартин. Но според него било погрешно тимът да не обмисли алтернативи, преди да сключи нова сделка с канадеца.
„Мисля, че не трябва да бъдеш под натиск от пазара на пилоти. Трябва да формулираш какво точно искаш. Тази цел беше съвсем ясна от самото начало“, сподели Крак.
„Разбира се, винаги гледаш какво има и какво е на разположение. Мисля, че всеки екип има план Б или С. Но ако можете да успеете да осъществите план А, тогава трябва да го направите“, добави шефът на Астън Мартин.
Крак обясни как запазването на настоящия състав поддържа фокуса и стабилността на екипа. Това също така намалява разсейването и насърчава съвместните усилия за постигане на бъдещите цели.
„В продължение на много седмици казвах, че искаме приемственост, стабилност и непрекъснатост. Това е много важно за един отбор, особено когато се насочва към нов набор от правила“, обясни шефът на Астън Мартин.
„Ние сме доста щастливи, че имаме доста опитни пилоти на пистата. Знаем кои са основните ни съперници и те със сигурност не карат зелени автомобили.“
„Това е нещо, което сме виждали през последната година. Алонсо и Строл много добре заедно, като се бутат в една и съща посока. Затова винаги сме искали да го направим по този начин. Очевидно на този етап и през целия сезон мисля, че пилотите не бяха основният ни проблем. В такъв случай сме доста щастливи, че направихме това сега и вкарахме малко повече спокойствие в тази ситуация“, завърши шефът на Астън Мартин.
Picture perfect Budapest. 📸
It’s good to be back in Hungary, team. #HungarianGP pic.twitter.com/DkNqBCVY3l
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) July 17, 2024