Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вилньов: Искал ли е изобщо Ланс Строл да става пилот в F1?

Вилньов: Искал ли е изобщо Ланс Строл да става пилот в F1?

1421
0
Ланс Строл, Астън Мартин
Ланс Строл, снимка Астън Мартин

Жак Вилньов постави под въпрос ангажимента на Ланс Строл в F1. Световният шампион от 1997 г. дори постави под съмнение дали канадският пилот наистина иска да бъде в спорта, или пък се състезава само заради своя баща.

Строл дебютира в F1 през 2017 г. Преди това той спечели европейската Формула 3. После той прескочи Формула 2 и влезе  директно в най-високото ниво на моторния спорт. световния шампионат

Участието на Строл в F1 нямаше да бъде възможно без сериозна финансова подкрепа. Канадецът е син на Лорънс Строл- канадски милиардер, който инвестира огромни средства в неговата кариера. Говори се, че Лорънс е платил $80 млн. на Уилямс, за да може неговият син да кара в отбора.

Строл прекара общо две кампании в Уилямс. В първата той записа подиум по улиците на Баку и добави още няколко класирания в зоната на точките. В крайна сметка Строл завърши на 3 точки зад тогавашния си съотборник Фелипе Маса.

Следващата година Строл се представяше изключително колебливо. Канадецът спечели само 6 точки и остана 18-ти във временното класиране. Този обаче Строл успя да победи новия си съотборник Сергей Сироткин. Руснакът също влезе в спорта благодарение на сериозните си спонсори.

Канадецът беше на път да остане без място за 2019 г. В крайна сметка обаче той остава в F1 до ден днешен благодарение на своя баща, който купи тогавашния отбор на Форс Индия. През следващите няколко години тимът беше ребрандиран няколко пъти. В момента отборът носи името на Астън Мартин и се състезава под британски флаг.

Поведението на Строл през последните два сезона повдигна въпроса дали той изобщо иска да бъде в F1. 25-годишният пилот често пъти е доста лаконичен в задължителните интервюта след сесиите. Той също така отказваше да дава директен отговор на въпроси за бъдещето си в спорта.

„Когато интервюираш Ланс, понякога е трудно да изкараш емоциите, тъй като той не ти дава много“, каза репортерът на Скай Спортс F1 Натали Пинкхам.

„Трябва да вярваш, че не можеш да се занимаваш с този спорт и да преминеш през това, през което преминаваш, ако не искаш да си тук. Вярвам, че той наистина иска да бъде тук. Защо да не може да каже, че ще бъде на стартовата решетка догодина и ще кара в F1, защото обича този спорт.“

Бившият пилот от F1 Карун Чандок също коментира този случай. Според него, всеки един пилот трябва да обича Формула 1, за да се състезава в нея

„Ние правим това, което правим, заради страстта си“, каза Чандок. „Обичаш това, което правиш. Карането на състезателния автомобил е най-добрата част от работата. Ако погледнете обстоятелствата, той е в уникална ситуация и не е задължително да прави това, което правят останалите 19 пилоти.“

В темата се включи и Жак Вилньов. Световният шампион з 1997 г.  се чуди дали страстта на Строл или тази на неговия баща го кара той да стои в F1.

„Има един въпрос, който никога не се задава- Дали той някога е имал избор? Искал ли е изобщо Ланс Строл да става пилот в F1 или това е била мечтата на баща му?“, каза Вилньов.

„Баща му винаги е бил изключително запален по състезанията. Познавах го в дните на Индикар и той самият винаги е искал да бъде състезател. За съжаление му беше позволено. Затова той изживява мечтата си чрез своя син. Така че всъщност той [Ланс] има ли избор или не?“

Пинкъм отговори на Вилньов и заяви, че Строл „определено казва, че това е нещо, което е искал да направи.“ Чандок отново се включи в разговора и заяви следното“ „Какъв е смисълът, който се опитваме да постигнем тук – дали Ланс е запален по състезанията и карането в F1?“

„Бих казал, че ако нямаше тази страст, няма да бъде тук. Това е труден и много публичен бизнес. Едва ли искаш да се излагаш пред милиони хора – 82 милиона души – всеки уикенд и да оценяваш представянето си, ако не се наслаждаваш или не го обичаш по правилните причини“, добави Чандок.

Все още не е ясно дали Строл ще остане част от Астън Мартин през следващия сезон. Канадецът най-вероятно ще продължи да кара за тима колкото иска, като се има предвид в каква позиция се намира.