Начало Избрани Студени гуми са провалили обиколката на Льоклер в Q3

Студени гуми са провалили обиколката на Льоклер в Q3

638
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер, снимка Ферари

Шарл Льоклер финишира на девета позиция в квалификацията за Гран при на Сингапур. Пилотът на Ферари записа едно от най-слабите си представяния в такава сесия от началото на сезона. Според думите на Льоклер, излизането със студени гуми в края на Q3 е провалило обиколката му. Другият пилот на Ферари Карлос Сайнц също имаше проблеми със студени гуми, заради което се удари в началото на Q3.

Льоклер беше един от фаворитите за квалификацията след представянето си във вчерашните тренировки. 26-годишният пилот беше много близо до Ландо Норис и беше доволен от темпото си. Въпреки това той вярваше, че има още потенциал и може да запише още по-добра обиколка

Днешният ден беше тотално противоположен за Льоклер. Състезателят на Ферари изпитваше затруднения в последната тренировка и се бореше със своя автомобил. Най-големите проблеми бяха свързани с липсата на сцепление и температура в гумите. В крайна сметка той даде пето време и остана на 0.913 сек. спрямо Норис.

Ситуацията за Льоклер в квалификацията беше малко по-добра. Пилотът на Ферари прескочи първите два сегмента от сесията и записваше силни времена. Въпреки това той нямаше отговор на темпото на Норис и дори Верстапен.

Льоклер излезе в края на Q3 за единствения си бърз тур, тъй като инцидент на Карлос Сайнц предизвика спиране на сесията. Седемкратният победител в F1 обаче беше със студени гуми и допусна грешка на спирането за първите два завоя. В резултат на това той превиши границите на пистата и загуби времето си.

Запитан дали липсата на темпо в квалификацията е била изненада за него и Ферари, Льоклер отговори: „Най-вече липсата на температура [на гумите].“

„Излязох от гаража с прекалено студени предни гуми. След това влязох в първия завой и блокирах. Не разбрах какво точно се е случило. Все още нямам отговор, отборът също няма отговор. Трябва да го разгледаме всичко, защото днес платихме висока цена.“

„[Дори след FP3] очаквахме да имаме силна квалификация. Q1 и Q2 все пак потвърдиха, че сме в състояние да направим нещо добро. А след това хвърлихме всичко в боклука с проблема с температурата на гумите в Q3. Трябва да разследваме това“, добави Шарл Льоклер.

Деветото място означава, че Льоклер ще има едно доста дълго и трудно състезание по улиците на Сингапур. Разбира се, той няма да се даде лесно и се надява да запише силен резултат. Очаква се утре състезанието да бъде доста интересно заради прогнозите за проливен дъжд.

Съотборникът на Льоклер Карлос Сайнц също не записа време в третия сегмент от квалификацията. Испанецът допусна грешка при подготовката си за първа летяща обиколка и се удари в стената на последния завой на пистата. Това доведе до спиране на квалификацията и край на шансовете за силен резултат

„Много странен инцидент. Явно подцених или надцених в този случай сцеплението, което ще получа от много студените гуми. Трябваше да се върна много назад в последния сектор, за да пропусна някои автомобили“, каза Сайнц.

„При стартирането на обиколката в Сингапур никога не искаш да имаш проблеми. Когато стартирах обиколката, преминах през неравността в завой №17 и просто нямах никакво сцепление в сравнение с всяка друга обиколка през уикенда.“

„Имах голям момент в началото на Q3. Помислих, че мога да го спася, но в крайна сметка колата сякаш се счупи и се забих в стената. Беше много нещастен и много лош инцидент. Извинявам се на отбора и на всички, защото това не е начинът, по който искаш да завършиш една квалификация.“

Сайнц също посочи, че е имал проблеми със загряването на гумите.

„Този уикенд се борихме много с температурите и с това да вкараме гумите в правилния прозорец. Това днес беше просто една от тези лоши ситуации.“

„Когато се стигне до състезанието, както в Баку, имаме добро темпо, стига да влезем в ритъм и поставим гумите в правилния прозорец.  Ако бързо вляза в ритъм, тогава смятам, че можем да бъдем доста силни“, добави пилотът на Ферари. Сайнц трябва да потегли десети в утрешната Гран при, освен ако не е повредил скоростната кутия или друга важна част от задната част на болида. Испанецът беше глобен с 25 000 евро заради пресичане на пистата след инцидента.