Представянето на Сузи Волф на тестовете на Силвърстоун бе внимателно наблюдавано не само от екипа на Уилямс, но и като цяло от всички в света на Формула 1. Присъствието на жена зад волана на болид от Гран при все още се приема по-скоро като екзотично, отколкото като нещо нормално. Сузи обаче се съсредоточи върху своята си програма, тъй като – както сама заяви – имаше работа за вършене.
– От самото начало ми бе ясно, че въпросът не е аз да гоня възможно най-доброто време, което мога да дам, а да работим като екип. Смятам, че това бе положението и с всички останали, тъй като тестовете са крайно ограничени. Но щеше да е хубаво, ако имах възможност да изляза накрая с един нов комплект гуми и да се опитам да постигна максимума. Колите са с такова поведение, просто е невероятно – обясни тя.
Полът й е обсъждан дори повече от постиженията й в колата. Съпругата на моторспорт директора на Мерцедес Тото Волф обаче е категорична, че няма да изтъква това по никакъв начин в работата си:
– Някои хора казват, че нямам желание да използвам факта, че съм жена. Един състезателен отбор обаче ще вземе само най-добрите възможни пилоти, тъй като търси представяне. За мен най-важното нещо бе да демонстрирам, че мога да съм на ниво. Ако това има по-голямо значение за някого заради факта, че съм жена, то разбира се, бих го използвала. Но никога няма да кажа „дайте ми мястото, защото съм момиче, а бях достатъчно бърза“. В крайна сметка през тези три дни тестове имаше много сериозни обиколки, всички се борим упорито да стигнем до F1, аз трябва да сторя същото. Не съм говорила с други пилоти. Помолих Валтери [Ботас] да дойде – от една страна за подкрепа, от друга – ако имам някакви въпроси, ако има някакви проблеми. Той бе наистина много мил и дойде. Даде ми някои насоки в началото на деня, така че ми помогна. Но като пилоти, едва ли ще започнем да се хвалим един друг без изрично да са ни попитали. Този тест за мен не бе шанс да получа похвали. Не се интересувам какво мислят другите състезатели. За мен е най-важно мнението на отбора, защото ако те са доволни, ще получа и други възможности.
Сузи отбеляза също така, че често през сезоните й в немския шампионат за туристически автомобили се е твърдяло, че е в задната част на колоната просто заради липса на скорост.
– Всички са съвсем наясно колко трудно е да стигнеш до позиция да седнеш в наистина добър автомобил в DTM. Аз лично никога не стигнах до такава. Така че бе важно да изляза (на теста) и да покажа какво мога да сторя. Бях малко нервна, но и видях шанса – не много пилоти получават възможност да карат на тренировките за млади състезатели. Уилямс разполагат с двама страхотни титуляри и няма как да участвам в петъчни тренировки преди края на сезона. От друга страна пък съм човек, който непрекъснато търси как да продължи напред. Знам, че се говореше как Уилямс са луди да си губят времето с мен. Доволна съм, че поеха риска и можах да им се отплатя с добре свършена работа – допълни тя.
Волф обясни също така, че не е имала особени проблеми в колата благодарение на сериозните си тренировки. Най-голяма грижа й създал воланът – тя кара с този на Пастор Малдонадо, чийто ръце са по-големи от нейните и съответно превключването на отделни функции в средата на завой се оказало по-сложно.
Що се отнася до следващия сезон, то през зимата Сузи Волф ще види дали има възможност за програма във Формула 1, каква точно и след това ще прецени опциите за догодина.