Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА потвърди серия процедурни промени за WRC, както и календара на шампионата за следващия сезон.
Най-сериозната промяна засяга стартовия ред по време на надпреварите. Идеята е да се увеличи шоу-елементът в тях с цел привличане на повече зрители и популяризиране на състезанията. Заради това от 2014 г. през първия ден екипажите ще стартират според подреждането си във временното генерално класиране. През втория и третия редът ще се обръща. Отпадналите автомобили, връщащи се по правилата на Рали2, ще преминават по трасето след пилотите от Р1 и Р2. Промените са както за ралитата на чакъл, така и за тези на асфалт.
Производителите пък ще имат право да не обявяват един постоянен пилот за сезон. Това се прави с цел да им позволи по-голяма свобода при наемането на състезатели. Вместо това екипите ще трябва да посочат 1 пилот за минимум десет надпревари.
Освен това ралитата ще са с фиксиран формат, за да се помогне на промоутъра в работата по отразяването им. Ще се провежда церемониален старт в четвъртък, а последната отсечка ще е в неделя, приблизително около 12 часа (CET) на обяд за европейските стартове. Финалният етап ще е пауърстейдж и дължината му ще е минимум 10 км.
Всички състезатели в категориите WRC, WRC2, WRC3 и Junior WRC ще са задължени да сложат стикер на предното стъкло, обозначаващ класа, в който карат.
Календарът отново е с 13 старта и датите бяха потвърдени както следва:
19 януари | Монте Карло |
9 февруари | Швеция |
9 март | Мексико |
6 април | Португалия |
11 май | Аржентина |
8 юни | Италия |
29 юни | Полша (стартът е с ротационно домакинстване) |
3 август | Финладия |
24 август | Германия |
14 септември | Австралия |
5 октомври | Франция |
26 октомври | Испания |
16 ноември | Великобритания |