Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пилотите на Ферари най-бързи във втората тренировка, Грожан със страховита катастрофа

Пилотите на Ферари най-бързи във втората тренировка, Грожан със страховита катастрофа

77
0

Пилотите на Ферари Себастиан Фетел и Кими Райконен постигнаха най-доби времена във втората свободна тренировка за Гран при на Малайзия. Най-бърз бе германецът, който изпревари с цели 0.604 сек Ледения. Третри и 4-и са пилотите на Ред Бул Даниел Рикиардо и Макс Верстапен.

В същото време пилотите на Мерцедес Хамилтън и Ботс бяха много далеч от скоростта на Скудерията, като изостанаха от лидера с над 1 секунда. Пред тях бе дори Фернандо Алонсо с Макларън. Сесията обаче ще се запомни със страховитата катастрофа на Ромен Грожан, който мина през капак на шахта на супербързия завой 11 и се разби в предпазната стена.

Втората сесия започна на суха писта. Райконен и Фетел бяха най-бързи в началните минути в гумите софт. Ботас бе 3-и на 1 сек от водача. Верстапен подобри върховото постижение с 0.1 сек и поведе. Фетел отново излезе начело с 1:32.566 мин. Пиер Гасли с Торо Росо, който прави дебютния си уикенд в F1 в Малайзия, пък имаше проблеми с колата, която изпуши отзад при прибирането в бокса.

 

 

Малко след това неприятности имаше и Ботас, който стъпи широко на бордюра преди 10-и завой и излетя в чакъла и след това мина през тревата, за да се върне на пистата. Междувременно Фетел подобри с още 0.1 сек постижението си. Хамилтън пък сбърка на завой 7 и мина през чакъла, унищожавайки тотално комплекта си меки гуми. В завой 10 излетя и Карлос Сайнц и също мина през зоната за сигурност.

 

 

Рикиардо и Верстапен първи от водещите пилоти поставиха гуми суперсофт, като с тях Даниел поведе в класирането, а Макс бе 3-и. Последният се оплака от недозавиване. Райконен, който бе 4-и, също сложи супермеки гуми. Ледения даде първо време, но само секунди по-късно Фетел със суперсофт свали цели 6 десети и поведе в класирането с 1:31.261 мин. Грешки допуснаха Ланс Строл на последния завой и Маркус Ериксон при спирането за 9-и.

 

 

При първия си опит със суперсофт Ботас бе с 1.5 сек по-бавен от лидера. Хамилтън също бе на много голяма дистанция, като видимо не беше стабилен при преминаването през бързите завои. В същото време Алонсо бе по-напред и от двамата пилоти на Мерцедес и постигна 5-о време. Верстапен даде 4-и резултат, като бе само с 1 стотна по-бавен от съотборника си Рикиардо.

Половин час преди края на сесията пилотите започнаха да правят обиколки с много гориво, симулирайки състезателно темпо. При тях Райконен постигаше най-добри времена, но опитите бяха бързо прекратени, след като капак от дренажа на пистата се отчупи и Ромен Грожан мина през него.

Пилотът на Хаас излетя с над 260 км/ч и се заби в предпазната стена от гуми. За щастие пилотът на Хаас бе невредим. Сесията бе спряна, а състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг дойде лично да види проблема по трасето. Малко след това бе решено тренировката изобщо да не бъде подновявана. На повторенията се видя, че преди да Грожан, през тази част от бордюра минава Ботас, след което капакът се вдига, а Райконен по чудо го избягва.