Начало Автомобилни новини Тест: Новият Ford Kuga – средна категория и висша класа

Тест: Новият Ford Kuga – средна категория и висша класа

387
0

От Ford има за какво да се фукат. Попълниха си гамата от SUV-ове и в трите категории – първо с най-малкия EcoSport, после мускули в тежка категория изпъчи американецът Edge, а преди няколко дни на нас, журналистите ни показаха и обновеният Kuga – звездата по средата. Всъщност това е най-привлекателният и търсен сегмент на SUV-тата. И от Ford неслучайно първо заложиха на него. Още първата версия страшно ми допадна. Това обаче си е мое мнение. Затова това и новата Kuga ме впечатли и като пътно поведение, и като маневреност. Да не говорим, че е станал още по-технологичен, по-безопасен и по-приятен за шофиране.Освен това новата Kuga има още два варианта – ST-Line, вдъхновена от спортните модели на Ford и луксозната Vignale.

Никак не е случайно, че клиентите не само в Европа и у нас търсят средните SUV. Това е практичен автомобил, с модерно излъчване, комфорт, полезност, икономичност и екологичност. И нас си ни сърбят ръцете. Настаняваме се в новичките лъскави автомобили Kuga и точно на Трифон Зарезан тръгваме в посока Добринище и Банско. Така де, едни карат ски, други сноуборд, а ние Kuga. По магистрала, по първокласни планински пътища и след това по заснежени и заледени към хижа „Гоце Делчев“.

Нашият Ford Kuga върви, не се шегува. На магистралата се чувства като у дома си – стабилен, бърз, ускорява прекрасно. Автомобилът е с дизелов двигател 2,0-литров TDCi, 150 к.с с 6-степенна скоростна кутия PowerShift, със задвижване 4х4. Давам рязко газ и не се чува неистовото ръмжене на други коли с автоматични предавателни кутии. Всъщност, звукът на двигателя в купето едва се усеща. Е, не го докарахме до посочения разход от 5,2 л/100 км. Все пак колата бе съвсем нова, само на няколко километра. Но моторът е екологичен с CO2 емисии от 134 г/км. Този мотор се предлага и с механична 6-степенна скоростна кутия и задвижване 4х2. По-малкият дизел е 1,5л TDCi със 120 к.с. и предно задвижване. Големият дизел – 180 к.с. бе на луксозната версия Vignale.

Бензиновите EcoBoost двигатели с турбокомпресор също са модерни технологии като директно впръскване на горивото под високо налягане и променливи фази на газоразпределение. Гамата EcoBoost агрегати на Kuga включва 1,5-литров EcoBoost със 120 к.с. или 150 к.с., 6-степенна механична скоростна кутия, 4х2, с разход от 6,3 л/100 км и CO2 емисии от 145 г/км, а също и 1,5-литров EcoBoost, 182 к.с., с 6-степенна автоматична скоростна кутия, 4х4, с разход от 7,5 л/100 км и CO2 емисии от 173 г/км. Моторите са оборудвани с технологиите на Ford за пестене на гориво – автоматична Start-Stop система и интелигентно регенеративно зареждане, което избирателно задейства алтернатора и зарежда акумулатора при намаляване на скоростта и спиране на автомобила, за да възстанови енергията, която в противен случай ще бъде загубена.

Новият Kuga предлага и интелигентната 4х4 система на Ford, която разпределя въртящия момент към SUV колелата за оптимизиране на управлението и сцеплението, особено при хлъзгави настилки. Освен това има контрол на завиването. Той компенсира загубата на контрол, в случай че водачът навлезе в завой с много висока скорост. Има и векторно разпределение на въртящия момент, което подобрява управлението чрез леко прилагане на спирачно усилие върху вътрешните колела за подобрено сцепление и стабилност в завой.

Основните промени в Kuga са свързани с приемането на най-новия дизайн на Ford за дързък и спортен външен вид. Така средният SUV се „побратимява“ с компактния EcoSport и новия голям Edge. Приликата е в голямата горна трапецовидна решетка и по-малката долна, като те са изравнени с елегантните нови предни фарове с дневни LED светлини и стилните фарове за мъгла. С нов дизайн са и задни светлини, които допълват спортния външен вид. Широка и разнообразна е и гамата от алуминиеви джанти – 17-, 18- и 19-инчови с различни покрития. Има и два нови цвята – Guard Grey и яркият Copper Pulse.  Електрическият сгъваем теглич се прибира автоматично под задната броня, когато не се ползва, за запазване на спортната визия на новата Kuga.

Интериорът също е станал по прецизен и усъвършенстван. То и в предишния Kuga си беше широко и удобно, но в новия има по-голяма ергономичност, стил и комфорт.

Управлението на климатика и бутоните на волана работят още по-интуитивно. Бутоните всъщност са по-малко на брой и лесно различими. Воланът се предлага с кожена облицовка и отопление, което си беше истински плюс в студеното зимно време. Нашият Kuga с автоматична трансмисия имаше и планки за смяна на предавките от волана.

Kuga има и електронната паркинг спирачка е лесна за работа и освобождава повече място за централната конзола, където вече е възможно поставянето на бутилки и чаши с различни размери. Поставен е и нов USB порт за включване и зареждане на мобилни устройства. Естествено, има хендсфри технология за задната врата, която може да се отваря и затваря с леко движение на крака под задната броня. Това е технологията, поръчана миналата година от над една трета от клиентите на Kuga в Европа.

Благодарение на новата система за свързаност на Ford – SYNC 3, новата Kuga позволява на водачите да управляват аудиосистемата, навигацията и смартфона си чрез прости, по-разговорни гласови команди. Ford са използвали информацията от над 22 000 коментара, както и резултатите от изследвания и проучвания, за да гарантират, че новата версия е най-ориентираната към клиента досега. SYNC 3 работи по-бързо, използва опростени команди и поддържа пет допълнителни езика. Водачите на Kuga могат да работят с 8-инчовия сензорен екран на SYNC 3 по същия начин, както с екрана на своя смартфон. Нов интерфейс включва по-големи и по-лесни за работа бутони и за първи път позволява управление с жестове „плъзване“ и „прибиране с пръсти“.

Потребителите на iPhone могат да активират Apple CarPlay, по-интелигентния и безопасен начин за използване на iPhone в автомобила, който позволява на водачите да провеждат разговори, да имат достъп до музиката си, да изпращат и получават съобщения, да получават упътвания, съобразени с пътната обстановка, и много други, без да свалят поглед от пътя. Потребителите на Android™ могат да активират Android Auto™ с неговите приложенията и услуги.

Kuga улеснява шофирането с новата система за перпендикулярно паркиране, полуавтономният активен паркинг асистент, които работят с помощта на допълнителни ултразвукови сензори. Други технологии със сензори са системата за предупреждение за страничен трафик. Тя показва на водачите, които излизат на заден ход от паркомясто за близки автомобили, които могат да им пресекат пътя. С помощта на радар с обхват до 40 метра системата издава три предупредителни сигнала, ако засече приближаващ автомобил. Асистентът за излизане от паркомясто помага на водачите да излязат при успоредно паркиране, като системата управлява волана, а водачът – педала на газта и спирачката.

Усъвършенствана е и системата на Ford за предотвратяване на сблъсъци в града, която вече работи при скорост до 50 км/ч. Сензори в предната част следят за статични обекти на пътя отпред и подготвя спирачките, ако автомобилът се приближава твърде бързо. Ако и в този случай водачът не реагира, системата намалява въртящия момент на двигателя и автоматично прилага спирачките, за да намали силата на сблъсъка или да го избегне. Налична е и технологията на Ford MyKey от най-ново поколение.

Адаптивните фарове на Ford се предлагат за първи път при Kuga. Системата следи околната осветеност и автоматично подобрява видимостта, като настройва ъгъла на лъча на новите биксенонови фарове на една от седемте настройки, в зависимост от скоростта на автомобила, ъгъла на завиване и разстоянието до обекта отпред. Адаптивните фарове включват режим на осветеност, съобразен с метеорологичните условия.