Тийм Лотус представи болида си за сезон 2011 г. ексклузивно в отборното онлайн издание Тийм Лотус Ноутс днес. Историята около създаването на Т128 е разказана от ключови хора в екипа от различни отдели. Това пък е първият от три нови болида, които излизат на бял свят днес – по-късно Заубер и Лотус Рено Гран при ще покажат своите коли, с които ще се борят в предстоящия шампионат.
Шефът на отбора Тони Фернандес изрично отбелязва, че след толкова случки извън пистата (визирайки скандала с Лотус Груп за името на тима си), е истинско удоволствие най-после пак да се говори за състезания.
– Представянето на Т128 е голяма стъпка напред за Тийм Лотус и искам да благодаря на всички за количеството упорита работа, вече вложена в автомобила. Искам да благодаря още на Рено и Ред Бул Текнолъджи за огромната им подкрепа за този наш напредък и за това, че са толкова добри партньори – допълни малайзийският предприемач.
Най-голямото предизвикателство при създаването на новия Лотус е било всичко да стане по-малко, призна главният конструктор Люис Бътлър.
– Опитвахме да намалим нещата, като в същото време се стараехме аеродинамиците да останат щастливи. Ние започнахме работата си по тази кола някъде към юни миналата година, докато още се трудехме и по болида от 2010 г. – допълни той.
В аеродепартамента обаче стартират концепциите за нов автомобил преди всички останали. Т128 се оформя при тях още през пролетта, сподели началникът на отдела Мариан Хинсън:
– Началото на този процес е истинско забавление, защото тогава преглеждаш новите правила, нахвърляш идеи и се мъчиш да намериш пролуки.
В Тийм Лотус смятат, че ще направят стъпка напред в представянето си с този автомобил. Надеждите са екипът да се съревновава с отборите, които бяха със секунда до две по-бързи миналия сезон от Хейки Ковалайнен и Ярно Трули – тези в средата на колоната.
– В болида ни за 2011 г. почти няма елементи от миналогодишния автомобил заради това как бе създадена колата за 2010-а и времето, с което разполагахме. Настоящият модел изглежда значително по-различно и ще е основата ни за бъдещите болиди. При над 4000 детайли ми е трудно да избера област, която да е особено брилянтно разработена – заяви техническият директор Майк Гаскойн.
Тийм Лотус ще посвети утрешния първи ден тестове на работа с медиите и започва реални изпитания на 2 февруари.