TAG Heuer е новият партньор на F1 за времеизмерването. Производителят на луксозни часовници замени Rolex, който изпълняваше тази функция от 2013 г. насам. Преди това TAG Heuer работеше с F1 до началното на новия век.
Rev up your engines and start the new year with a bang. TAG Heuer is back as the Official Timekeeper of @F1. Again!https://t.co/qrHFOjkgt8#TAGHeuer #Formula1 pic.twitter.com/WfoN5MSlrE
— TAG Heuer (@TAGHeuer) January 1, 2025
Партньорството с TAG Heuer беше една от най-лошо пазените тайни в света на F1. Миналата година световният шампионат подписа договор с най-големия концерн за луксозни стоки в света- LMVH. Според информацията, споразумението между двете страни е за 10 години и с обща стойност от над $1 млрд.
Освен Tag Heuer, в семейството на LMVH влизат компании като Maisons, Louis Vuitton, Moët Hennessy и много други. Тук се включат производители на бижута, луксозни часовници, вина, козметика, мода и др.
Идването на LMVH означаваше, че F1 ще има нови часовници и системи за времеизмерване. В средата на сезона стана ясно, че досегашният партньор в тазу сферата, след като стана ясно, че Ролекс- няма да поднови споразумението си. Швейцарският производител на луксозни часовници беше един от основните партньори на Формула 1 от 2013 г. насам.
TAG Heuer има богата история в F1. Компанията влиза в световния шампионат през 1971 г. като спонсор на Ферари. Това поставя началото на дългогодишно и ползотворно сътрудничество със световния шампионат. Tag Heuer е бил официален партньор на F1 за времеизмерването от 1992 до 2003 г.
В момента TAG Heuer е един от спонсорите на Ред Бул. Тимът от Милтън Кийнс дори беше брандирал двигателите си на швейцарската компания в периода 2016-2018 г. Преди това TAG Heuer работеше дълги години с Макларън. В допълнение, производителят на луксозни часовници е един от спонсорите на Гран при на Монако.
Същевременно стана ясно, че F1 ще има и нов доставчик на шампанско. Световният шампионат вече ще работи с марката Moët & Chandon, която също е притежавана от LMVH. До края на миналата година партньор в тази област беше Ферари Тренто.
⏱️ Dzisiaj Formuła 1 oficjalnie rozpoczyna współpracę z LVMH, a jej pierwszym realnym efektem jest powrót @TAGHeuer w roli firmy dostarczającej technologię do pomiaru czasu!
Poprzednim razem ta marka była obecna w F1 w tej roli w 2003 roku. Potem jej miejsce zajęło LG, a… pic.twitter.com/C3ArbQzmF9
— KONTRA (@kontra_moto) January 1, 2025