В началото на сезона скоростнатакутия на F2005 бе обявена едва ли не за революционна и като една от основните причини за закъснението на новата кола (благодарение на по-малката скоростна кутия, новия по-малък и орязан дифузьор може да бъде доста по-добре позициониран). После дойде повредата на Барикело в Бахрейн. Три пропуснати тренировъчни сесии и провалена квалификационна сесия в неделя сутринта заради нова повреда в скоростите.
Въпреки това техническият директор на „скудерията” Рос Браун защитава решението да бъде построена нова скоростна кутия и смята че тя скоро ще започне да изплаща дивиденти.
„След като прекратихме развитието на F2004 през лятото на миналата година, се съсредоточихме главно върху дизайна на новата скоростна кутия и интегрирането на двигателя”, заявява Браун пред Gazzetta dello Sport. От това изказване става ясно, че ключът към аеродинамичната ефективност при новия регламент е скрит в централната част на дифузьорите. „Особено в областта около скоростната кутия!”
Решение за промените отзад е можело да се намери и със старата скоростна кутия, но от екипа са се решили на тотално преструкториране. „Концепцията на скоростната кутия не стои под въпрос. Сигурен съм че след едно-две състезания всички ще видят предимствата на проекта F2005.”
„До сега бяхме преследваните, сега ние сме преследвачите, но такъв е живота във Формула 1. Нашата задача е да завършим успешно лова.”