От Танак вярва, че Хюндай може да постигне много повече успехи с новия автомобил i20 N Raly1. Естонецът спечели рали Ипр, но не бе достатъчно доволен от скоростта на своя автомобил.
Танак записа две поредни победи за първи път от сезон 2019. Тогава той спечели световната титла с Тойота, преди изненадващо да се присъедини към Хюндай.
Победата на опитния състезател дойде само две седмици след като той удържа зад себе си автомобилите на Тойота във Финландия. В Белгия Танак почти отписа възможността да се бори за победата имайки предвид темпото на асфалт на неговия съотборник Тиери Нювил.
Рали Ипр не мина без проблеми за пилота на Хюндай, който имаше проблеми с трансмисията в събота. Въпреки това той успя да задържи второ място и излезе начело след отпадането на Нювил.
Танак бе попитан дали си е представял че може да спечели надпреварата по тесните и коварни асфалтови пътища в Белгия.
„Не, не съвсем, защото тестът ни преди състезанието не беше много добър. Нямахме голяма увереност преди началото на събитието, но все пак успяхме да се справим“, каза състезателят на Хюндай.
„Около нас се случваха много неща с други хора, докато се държахме заедно. Този резултат не беше постигнат от чистото не представяне. По-скоро беше наистина трудна работа.“
Въпреки победата Танак все още е сигурен, че автомобилът на Хюндай все още изостава от този на Тойота. Бившият световен шампион не е напълно доволен от прогреса на южнокорейския производител през годината.
„Хюндай може да постигне много повече успехи с тазгодишния автомобил. Все още е ясно, че ситуацията в отбора е много трудна. Бихме могли да направим много повече неща, но просто е необходимо известно време„, добави естонецът.
„Автомобилът има огромен потенциал. Постоянно се опитвам да докажа на отбора, че можем да направим наистина страхотни неща, ако започнем да работим по правилния начин.“
Хюндай имаше много проблеми с издръжливостта заради късната работа по автомобила i20N Rally1. Също така отборът работи без директор след напускането на Андре Адамо. В момента този пост се заема от бившият ръководител по задвижването Жулиен Монсо.
Макар че отборът все още не е обявил официално новия директор на отбора, Танак казва, че Монсо не е предпочитаният от него кандидат за поста.
„Жулиен е страхотен човек, който се занимава със задвижващата система. Очевидно Хюндай има страхотен двигател, така че според мен той трябва да се занимава с това„, добави Танак.
„Останалото зависи от ръководството, което трябва да измисли как да продължим. Потенциалът на автомобила е огромен. Инженерите свършиха страхотна работа при проектирането му, но сега се нуждаем от още едно добро усилие, за да го сглобим. Искаме да се борим за победата във всяко едно рали.“
#WRC 🇧🇪 @ypresrally has been a blast. And a successful one for @OttTanak: the #HMSGOfficial driver racked up his third win of the season. Full video review wanted? We’ve got you covered:https://t.co/HmPt6Zfw76#YpresRally pic.twitter.com/bdNA7BlZt9
— hmsgofficial (@HMSGOfficial) August 21, 2022
Въпреки че спечели два поредни старта от WRC, Танак изостава със 72 точки от лидерва в класирането Кале Рованпера с Тойота. На практика естонецът има нищижни шансове да се пребори с финландеца.