С нова секция във вече познатата си конфигурация пистата Сахир се превръща и в ново предизвикателство за пилотите от Формула 1, които ще опознават трасето този четвъртък преди в петък да излязат за свободните тренировки за Гран при на Бахрейн. Техническите особености и критичните точки там описва пилотът на Рено Роберт Кубица.
„Обичам да се състезавам в Бахрейн, но пистата там със сигурност не е най-голямото предизвикателство за пилотите през годината. Трасето е особено немилостиво към спирачките заради множеството резки спирания, за които е необходима добра стабилност и тракция на излизане от нискоскоростните завои. Няма наистина високоскоростни криви, така че настройките са съсредоточени повече към механичния аспект.
Първите няколко завоя не са с особено големи изисквания, но ако гумите не са в оптимална форма може да имаш проблеми при излизането от първия. Във втория трябва да се внимава да не избяга задната част на колата, тъй като от там като цяло страда скоростта, нужна за четвърти завой. В първия тур от надпреварата това са френетичните места на пистата и е твърде лесно да загубиш предното си крило.
За 2010 г. бе създадена нова секция, започваща след четвърти завой. Тази част е тясна, с доста криви, но без сериозни зони за спиране, така че според мен няма да направи изпреварванията по-лесни. Очаквам задминаванията да се случват на обичайните места – в 1-и и 4-и завой.
Най-сериозната част от обиколката е кривата на стария осми завой, който сега се пада 18-и. Там най-трудното нещо е спирането, тъй като може да блокираш вътрешното предно колело заради въздействащите на болида странични сили. Не е лесно и да позиционираш правилно болида, тъй като зоната е дълга и има няколко възможни за използване линии. Най-важното е да запазиш възможно най-много скорост, но не и да натиснеш прекалено късно спирачките. Идеята е да се върнеш обратно на газта колкото се може по-рано за следващата права. Труден завой е, но е истинско предизвикателство и ми е любим.
Последната крива в тура също е доста сложна. Завоят е къс, но може да те изхвърли от линията на движение, тъй като ситуацията в него зависи от силата и посоката на вятъра. Дотам се стига на седма предавка при почти максимална скорост, спирачките се натискат здраво и се сваля до трета, след което наново ускоряваш. На излизане трябва да се внимава за внезапно дестабилизиране на задната част, което може да коства време.“